Producentem koła czerpakowego, podwozia oraz platformy, które już niebawem staną w nowoczesnym, holenderskim porcie, jest bydgoska spółka MAKRUM.
To na terenie tej istniejącej już od 143 lat fabryki 31 marca o godz. 8 rozpocznie się wielka operacja załadunku części STACKER RECLAIMERA.
Niewiele jest firm na świecie, które produkują elementy do tak olbrzymich maszyn, wykorzystywanych np. w portach i elektrociepłowniach do przeładunku węgla i innych materiałów masowych sypkich z placu na statki.
Transport z terenu MAKRUM do Portu Żeglugi Bydgoskiej jest przewidziany na noc z 31 marca na 1 kwietnia. Zgodnie z ustaleniami z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad musi się odbyć między godziną 24 a 4 rano. Detale na samochodach będą jechały w konwoju jeden samochód za drugim, będzie on pilotowany przez 2 radiowozy policyjne i pilotaż cywilny.
O tym, jak wielka to operacja, niech świadczy fakt, że sygnalizacja świetlna na trasie przejazdu została już wcześniej przebudowana. W nocy podczas transportu jedna ekipa będzie jeszcze demontować znaki drogowe przed konwojem, a druga - natychmiast je stawiać po przejechaniu konwoju. Przeładunek z samochodów na ponton śródlądowy odbywać się będzie 1 kwietnia od rana w Porcie Żeglugi Bydgoskiej. Przeładunek oraz zabezpieczanie detali do dalszego transportu może potrwać nawet cały dzień.
Wszystkich zainteresowanych tym nietypowym i ciekawym wydarzeniem, które - taką mamy nadzieję - stanie się atrakcją prima aprillisowej nocy zapraszamy na trasę przejazdu (ul. Kamienną aż do ul. Przemysłowej). Na pewno będzie to gratka dla pasjonatów fotografii oraz filmu i oczywiście fotoreporterów i dziennikarzy.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?