Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Camerimage w Bydgoszczy. Coraz mocniej iskrzy na linii Rafał Bruski-Marek Żydowicz

jpl
Marek Żydowicz chce, by prezydent Bruski odpowiedział mu na kilka pytań
Marek Żydowicz chce, by prezydent Bruski odpowiedział mu na kilka pytań Filip Kowalkowski
Po naszym ostatnim tekście Marek Żydowicz, szef Camerimage napisał do prezydenta Bruskiego kolejny list, w którym zadaje trzy pytania. Mamy odpowiedź ratusza.

Dyrektor festiwalu oczekuje od prezydenta Bruskiego odpowiedzi na pytania: „Na jakie cele i w jakich wysokościach zostały przekazane środki zabrane przez miasto festiwalowi Camerimage, jakie korzyści w zakresie PR przyniosły wydarzenia dofinansowane ze środków zabranych Camerimage?”

- W których konkretnie wystąpieniach, proszę o podanie miejsca i czasu oraz treści, wypowiedziałem się niezgodnie z faktami w sposób negatywny na temat Bydgoszczy? - pyta wreszcie Żydowicz i dodaje:

"Mieszkańcy Bydgoszczy, wyborcy, powinni mieć pewność co do uczciwości oraz gospodarności pana Rafała Bruskiego - kandydata na prezydenta.Powinni wiedzieć, czy dwa miliony złotych, które Miasto inwestowało z wielką korzyścią w Camerimage, a które na wniosek Pana Rafała Bruskiego zostały Festiwalowi zabrane, zainwestowano korzystniej, czy też nie? Mieszkańcy Bydgoszczy, wyborcy, powinni też mieć pewność, czy kandydat na prezydenta Miasta łamie konstytucję RP wprowadzając do umowy Camerimage zapisy cenzuralne, czy też nie?

Zobacz także: Czy nadajesz się na detektywa. Rozwiąż bydgoską zagadkę i się przekonaj

Odpowiada Łukasz Krupa, dyrektor biura promocji UMB. - Nieuprawnione jest używanie przez dyrektora Marka Żydowicza określenia, iż jakiekolwiek środki zostały festiwalowi Camerimage zabrane. W 2017 r. zakończyła się 3-letnia umowa obejmująca wcześniejsze edycje festiwalu - mówi. - Na organizację tegorocznej edycji została podpisana kolejna, jednoroczna, opiewająca na kwotę wynikającą z przyjętego na ten rok budżetu miasta [zamiast 2,5 mln zł jak do tej pory, teraz 500 tys. zł - przyp. red.]. Miasto prowadzi obecnie prace nad Strategią Marki, w ramach której jest opracowywany projekt tzw. wydarzenia flagowego miasta. Z uwagi na złożoność koncepcji, opracowanie i realizacja tego przedsięwzięcia wymagają czasu.

- Jednym z bardzo wyraźnych przykładów krzywdzących dla miasta wypowiedzi, jest wystąpienie dyrektora Żydowicza na komisji promocji w kwietniu br. Aktywność w temacie festiwalu przez pana Żydowicza w obecnym czasie, można niestety odbierać jako zaangażowanie w trwającą w kampanię wyborczą. Podtrzymuję swoje stanowisko, że zapisy lojalnościowe w jakiejkolwiek umowie cywilnej czy biznesowej nie są niczym kontrowersyjnym, jeśli strony umowy mają wobec siebie szczere intencje - kończy Krupa.

Wybory Samorządowe 2018 - Twój głos się liczy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto