Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

DK 44 w Tychach. 9 stycznia zmiana organizacji ruchu

JOL
Przebudowa DK 44, czyli ul. Oświęcimskiej w Tychach
Przebudowa DK 44, czyli ul. Oświęcimskiej w Tychach Mat. prasowe
DK 44 w Tychach jest przebudowywana. 9 stycznia o godz. 9 zaczyna się zmiana organizacji ruchu, która potrwa do końca 2019 r. Sugerowane są trasy alternatywne.

Dziś, 9 stycznia, na DK 44 zostanie wprowadzona pierwsza istotna zmiana organizacji ruchu. W godz. 9-11 nastąpi przekierowanie ruchu na tymczasowe rondo, które wybudowano przy halach fabryki Fiat Chrysler Automobiles. Zamknięty zostanie ponadkilometrowy odcinek ul. Turyńskiej pomiędzy budowanym rondem a skrzyżowaniem DK44 z ulicami Kościelną i Główną. Obie te ulice, a także ulica Mysłowicka również mają być wyłączone z ruchu, ale wyłącznie od strony DK 44.

Kierowcy jadący w stronę Oświęcimia pojadą ul. Oświęcimską aż do ronda na skrzyżowaniu Oświęcimskiej z Serdeczną, gdzie skręcą w wewnętrzną drogę prowadzącą do fabryki FCA. Tak dostaną się na tymczasowe rondo i powrócą na trasę DK44.
Objazd dla kierowców jadących w stronę Mikołowa odbywać się będzie dokładnie tym samym torem, z tym że w przeciwnym kierunku (tymczasowe rondo, wewnętrzna droga do fabryki FCA, rondo Serdeczna-Oświęcimska, ul. Oświęcimska).

- To bardzo istotna zmiana organizacji ruchu, która ma obowiązywać nawet dłużej niż rok. W tym czasie prowadzona będzie budowa nowego bezkolizyjnego węzła - mówi Ewa Grudniok, rzecznik Urzędu Miasta Tychy.
Dodatkowo sugerowane są trasy alternatywne. - Do Oświęcimia można dojechać DK1 i dalej S1 w kierunku Dąbrowy Górniczej i skręcając na pierwszym węźle w prawo do Lędzin i Bierunia, a w kierunku Tychów poprzez istniejące rondo w stronę ul. Serdecznej i dalej przez Tereny Przemysłowe i ul. Towarową do DK1 lub centrum - tłumaczy rzecznik miasta.
Nowy węzeł ma połączyć DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną oraz rozdzielić ruch lokalny od tranzytowego. Ma zapewnić sprawne połączenie z przedsiębiorstwami w Podstrefie Tyskiej KSSE oraz dzielnicami: Urbanowice, Jaroszowice i Wygorzele a także gminą Bieruń, oddzielając ruch tranzytowy (który zostanie poprowadzony górą obiektu) od ruchu lokalnego - ten odbywać się będzie dołem, po dwóch dużych rondach, tak jak to się stało na DK 1 przy skrzyżowaniu z aleja Niepodległości w Tychach.
W ramach tej inwestycji częściowej przebudowie ulegną także ulice Główna, Oświęcimska, Kościelna, Mysłowicka, Miła, Pogodna i Długa. Wymieniona też zostanie nawierzchnia na przeszło 2,5-kilometrowym odcinku DK 44. Jego początek znajduje się bezpośrednio za węzłem DK44 z DK1 w Urbanowicach, a koniec na wysokości ul. Turyńskiej przy fabryce FCA.
Oprócz wymiany nawierzchni, po obu stronach drogi, powstanie chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Zaprojektowano także dwa przejścia podziemne: jedno w rejonie ul. Kościelnej, drugie przy ulicy Długiej.
- Inwestycja ograniczy negatywne oddziaływanie na środowisko i mieszkańców, bowiem wzdłuż części modernizowanego odcinka - w obszarze węzła, staną ekrany akustyczne - mówi Ewa Grudniok.
Koszty całej inwestycji mają wynieść ok. 132 mln. zł. Same roboty budowalne, za które odpowiada wybrana w przetargu firma Eurovia Polska., szacowane są na około 100 mln. zł.
Zakończenie przebudowy planowane jest na koniec 2019 roku

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bierun.naszemiasto.pl Nasze Miasto