Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na każdą ulicę przyjdzie czas

Michał Sitarek
Białe Błota od zeszłego roku przypominają wielki plac budowy. Mieszkańcy liczą, że nowymi ulicami pojedzie więcej autobusów.Weekendowy festyn, zorganizowany przez władze gminy i "Express", przyciągnął setki ...

Białe Błota od zeszłego roku przypominają wielki plac budowy. Mieszkańcy liczą, że nowymi ulicami pojedzie więcej autobusów.

Weekendowy festyn, zorganizowany przez władze gminy i "Express", przyciągnął setki mieszkańców. Podczas dyżuru redakcyjnego najwięcej emocji budziły drogi. - Nie rozumiem, na jakiej zasadzie wybiera się ulice do remontu - mówi pan Ryszard Piechciński. - Niektóre mają zaledwie kilka lat i już kładzie się tam kostkę, a na Czekoladowej, gdzie mieszkam od 1971 roku, nic się nie dzieje.

- W 2007 roku opracowany został Plan Rozwoju Lokalnego Gminy Białe Błota na lata 2007-2013 - mówi zastępca wójta, Krzysztof Jankowski. - Obejmuje on wszystkie inwestycje w rozbiciu na poszczególne sołectwa. Większość zadań to właśnie budowa dróg gminnych. Tylko w sołectwie Białe Błota zaplanowano ponad 40 dróg. Ulica Czekoladowa jest zapisana na lata 2010-2011. Każdy może sprawdzić, czy jego ulica też jest w tym wykazie, odwiedzając gminną stronę internetową.

Wielu kierowców cieszy przebudowa newralgicznego skrzyżowania obwodnicy i szosy na Szubin. Na razie jednak modernizacja oznacza objazdy i korki. Sporo dzieje się na gminnych drogach. Dzięki dofinansowaniu z Narodowego Programu Budowy Dróg udało się zbudować przedłużenie ul. Centralnej, Kruszyńskiej i Słonecznej. Na drodze brakuje tylko wiaduktu nad obwodnicą, który jest częścią modernizacji trasy S-5.

- Inwestycja zakończyć ma się w maju przyszłego roku, ale liczymy, że ten obiekt będzie dopuszczony do ruchu wcześniej. Coraz więcej mieszkańców wybiera skrót przez Trzciniec. To droga powiatowa. Większość odcinka między Trzcińcem a Cielem to "gruntówka", ale remont jest zaplanowany na przyszły rok. Ta droga również połączy się z trasą biegnącą po południowej stronie obwodnicy - dodaje Krzysztof Jankowski.

Mieszkańcy liczą, że po nowych drogach zacznie kursować więcej autobusów. - Mieszkam w Przyłękach i organizowanie dojazdu dla dzieci przyprawia mnie o ból głowy. Uczniowie bydgoskich szkół, jeśli nie mają jeszcze prawa jazdy, mogą liczyć tylko na rodziców lub dwa autobusy PKS. Jeden rano i drugi wieczorem. Gmina powinna postarać się o uruchomienie linii podobnej do "92". Wystarczyłby jeden autobus kursujący nową droga od Przyłęk przez Białe Błota do Bydgoszczy. Na początku byłby dotowany, ale z czasem, tak jak linia do Murowańca, pewnie by na siebie zarobił.

Z kolei łochowianie apelują, by gmina dogadała się z bydgoskimi MZK i część kursów linii 56 wydłużono do Łochowic.- Sołectwa Lisi Ogon, Łochowo, Łochowice obsługiwane są przez PKS Bydgoszcz. Dziennie odbywa się około 40 kursów do i z Bydgoszczy. To całkiem sporo. Prowadzimy jednak rozmowy z MZK Bydgoszcz oraz prywatnym przewoźnikiem, by po zakończeniu budowy dróg wokół obwodnicy, uruchomić kolejne linie autobusowe - zapowiadają urzędnicy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Na każdą ulicę przyjdzie czas - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto