Projekt budowy linii tramwajowej do Fordonu to nie tylko nowe torowisko wzdłuż ulic Akademickiej i Andersa. To również szereg zmianach na wszystkich skrzyżowaniach, które przetną tory oraz rozbudowa układu komunikacyjnego w tej dzielnicy. Dla poprawy bezpieczeństwo oraz lepszej komunikacji zaplanowano między innymi budowę kolejnego odcinka ul. Orląt Lwowskich. Rozpocznie się ona rondem przy skrzyżowaniu z ul. Wyzwolenia. Następnie łagodnym łukiem w kierunku południowo-wschodnim pobiegnie ona w rejon skrzyżowania obecnej ulicy Andersa z Piłsudskiego. Powstanie tam nowe skanalizowane skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Przebudowany zostanie także łuk, którym biegnie początkowy fragment ul. Piłsudskiego. Nowa jezdnia otrzyma solidną podbudowę oraz asfaltobeton. Do tej pory nawierzchnia była wyłożona tam betonową kostką. Nowa ulica ułatwi dojście do przystanków tramwajowych oraz komunikację pomiędzy osiedlami Tatrzańskie i Nad Wisłą. Przy skrzyżowaniu Andersa z Piłsudskiego powstanie także awaryjna pętla tramwajowa.
Warto dodać, że odcięty od ul. Andersa zostanie fragment ul. Wyzwolenia od strony Tatrzańskiego. Ulica Wyzwolenia na terenie tego osiedla będzie miała charakter wyłącznie drogi lokalnej. Fragment ul. Wyzwolenia pomiędzy ulicami Andersa i Dowbór-Muśnickiego również zostanie przebudowany.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?