Czytaj też: » Pokazali, jak bezpiecznie parkować |
Niestety, zamierzenia drogowców zakładają budowę nowych tras rowerowych praktycznie tylko przy okazji trwających, albo planowanych dużych inwestycji.
Łącznie jednak, do 2013 roku, zarząd dróg, chce wybudować 25 km ścieżek w siedmiu lokalizacjach:
- 9 km trasy łączącej Fordon z Myślęcinkiem, dwukierunkowej, biegnącej po trasie istniejącego szlaku rowerowego - budowa przewidziana na 2012 rok;
- 3,2 km wzdłuż bulwaru na trasie od Unii Lubelskiej do mostu Pomorskiego z wyłączeniem odcinka przy Starym Porcie - budowa odbywa się etapami od 2011, a jej zakończenie przewidziano na 2013 rok;
- 6,5 km na terenie bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego - budowa jest już na ukończeniu;
- 1 km w rejonie budowanej Trasy Uniwersyteckiej, a dokładnie w okolicach skrzyżowania Sieńki z Ogińskiego, oraz Wojska Polskiego ze Słowiańską, a także na skarpie od Słowiańskiej do Toruńskiej - zakończenie w 2013 roku;
- 1,9 km w rejonie budowanej linii tramwajowej do dworca PKP na trasie od Focha, i dalej wzdłuż: Naruszewicza, Dworcowej i Zygmunta Augusta do ulicy Rycerskiej - zakończenie budowy w 2012 roku;
- 1,7 km wzdłuż ulicy Chodkiewicza, gdzie na odcinku od Gdańskiej do 20 stycznia 1920 r. zaplanowano trasę pieszo-rowerową, a dalej już integralną ścieżkę - trasa ma być gotowa w 2012 roku;
- 0,3 km na krótkim odcinku Grunwaldzkiej od skrzyżowania z Bronikowskiego do Kraszewskiego - budowa zaplanowana w 2012 roku, przy okazji ostatniego etapu modernizacji Węzła Zachodniego.
Całość uzupełni możliwość swobodnej jazdy rowerem po rewitalizowanym obecnie odcinku Dworcowej i kilku uliczkach otaczających Stary Rynek oraz ponad sto nowych stojaków. Te ostatnie zostaną rozmieszczone przy: trasie do dworca PKP (32 sztuk), Chodkiewicza (11), Dworcowej (26) i w okolicach Starego Rynku (37).
Docelowo układ będzie jeszcze większy.
Dzięki tym inwestycjom całkowita długość tras dedykowanych bydgoskim cyklistom w niespełna trzy lata zwiększy się o połowę - do 75 kilometrów.
I choć planom drogowców można wytknąć sporo niedociągnięć, w tym tak istotnych, jak miejscami brak pełnej integracji planowanych i już budowanych ścieżek z istniejącą siecią, to nie da się ukryć, że szykuje się naprawdę duży skok ilościowy.
- Sieć naszych dróg rowerowych na pewno będzie się rozrastać - zapowiada Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Rowerowych i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Docelowo będzie tworzyć spójny układ obejmujący większą część miasta i zapewniający bezproblemowy dojazd do jego najbardziej atrakcyjnych punktów.
Zobacz też: | |||
Historia na Wzg. Dąbrowskiego | Oryginalny mandat za złe parkowanie | El Schlong w Mózgu [foto] | Blogi MM: Była sobie Dworcowa |
Dołącz do MMBydgoszcz.pli napisz artykuł! Poinformuj nas, co się dzieje w mieście. Pochwal się swoimi zdjęciami, komentuj wpisy i załóż własnego bloga! | |||
» dodaj artykuł | » dodaj zdjęcia | » dodaj wydarzenie | » dodaj wpis do bloga |
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?