Zabytkowy tramwaj będzie jeździł po Bydgoszczy nową trasą. By było więcej chętnych

ASTZaktualizowano 
Czerwony wagon typu 5N jest jednym z wielu tego typu wagonów dostarczonych do Bydgoszczy w latach 50-tych i 60-tych. Po Bydgoszczy jeździły one liniowo aż do 1991 roku. Polecamy: Bydgoski Londynek z lotu ptaka Arkadiusz Wojtasiewicz
Pętla Rycerska-pętla Las Gdański. Na takiej trasie będzie od wakacji kursować linia zabytkowego tramwaju nr 0. Jest szansa, że będzie cieszyć się większym zainteresowaniem.

O zmianę trasy tramwaju wnioskowało Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy.

- Niestety dotychczasowa trasa, gdzie tramwaj dojeżdżał na pętlę Bałtycka, nie cieszyła się zbytnią popularnością. Zdarzało się, że tramwaj jeździł pusty

- wyjaśnia Patryk Gulcz, prezes stowarzyszenia.

Miłośnicy komunikacji postanowili więc zgłosić wniosek do miasta, by przebieg trasy zmienić. I udało się. Jak poinformował Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy, od wakacji linia „0” będzie kursować z pętli Las Gdański do pętli Rycerska.

- To właśnie były nasze postulaty. Po pierwsze, żeby tramwaj dojeżdżał do Myślęcinka, a po drugie, żeby przejeżdżał przez dworzec główny PKP. Cieszymy się, że nasze wnioski udało się spełnić

- dodaje Patryk Gulcz.

Jest też szansa, że czerwona eNka będzie jeździła z dodatkowym wagonem. To co prawda dodatkowe koszty, bo w drugim wagonie również trzeba zapewnić kogoś z obsługi, ale i dodatkowa atrakcja.

Linia "0" jest również obsługiwana przez najstarszy bydgoski tramwaj - Herbrand - z uwagi na odkryte pomosty jest wykorzystywany przeważnie w dni słoneczne. W dni deszczowe i pochmurne na przystankach pojawia się czerwona „eNka”. Tramwaj ten jest ogromna atrakcją dla dzieci, młodzieży, osób starszych i turystów i zawsze cieszy się dużą popularnością.

Wagon Herbrand został wyprodukowany w 1898 roku w niemieckiej fabryce w Kolonii i jest jednym z najstarszych zachowanych, czynnych tramwajów w Polsce. Aż do połowy lat 50-tych po Bydgoszczy jeździło około 35 podobnych wagonów. Bydgoski, zielony Herbrand został gruntownie odnowiony w 1986 roku i służy bydgoszczanom do dziś. Czerwony wagon typu 5N jest natomiast jednym z wielu tego typu wagonów dostarczonych do Bydgoszczy w latach 50-tych i 60-tych. Po Bydgoszczy jeździły one liniowo aż do 1991 roku.

W internecie pojawiły się już głosy, zarówno popierające zmianę trasy, ale również te przeciwne.
„Masakra, była dobra trasa, bliżej Fordonu, to po co to zmieniać” - brzmi jeden z głosów. „Trasa była beznadziejna, pokrywała się z linią nr 10, a frekwencja była praktycznie zerowa. Tzw. linia donikąd” - przekonuje z kolei drugi internauta.

Dwa razy więcej fotoradarów na polskich drogach. Zobacz wideo!

Wideo

Materiał oryginalny: Zabytkowy tramwaj będzie jeździł po Bydgoszczy nową trasą. By było więcej chętnych - Bydgoszcz Nasze Miasto

Komentarze 2

G
Gość

Witam wszystkich,Chciałabym tą drogą poznać fajnego faceta na resztę życia.Ja 25 letnia szczupła blondynka po nieudanym związku,wiek nie gra roli, jesteś samotny ? Napisz do mnie na portalu : www.wyspakobiet.eu/Monia25

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3