Plakaty i banery wyborcze w schroniskach miałyby spełniać rolę wiatrochronów i chronić zwierzęta przed chłodem. "Na co bezdomnym zwierzętom banery reklamowe? To bardzo dobry materiał, który nie przepuszcza wiatru. Takim plakatem można osłonić budy, wyłożyć klatki dla zwierząt. Jest to o tyle ważne, że zbliża się zima – bardzo trudny czas dla bezdomnych psów i kotów" - apelują inicjatorzy akcji. Pomysł ten najprawdopodobniej pochodzi z Goleniowa w woj. zachodniopomorskim i miał go wymyślić jeden z kandydatów do tamtejszej rady.
Państwowa Komisja Wyborcza przypomina, że po wyborach wszyscy kandydaci powinni usunąć plakaty i billboardy wyborcze. Mają na to zazwyczaj 30 dni, ale od tej reguły są wyjątki. - Jeżeli kandydaci zamieszczają taki plakaty na swoim terenie, którego są właścicielami, to nie ma tutaj granicznego terminu. Natomiast, jeżeli korzystają przy tym ze słupów ogłoszeniowych, czy wynajętych przestrzeni to mają na to 30 dni – mówił w Radiu Kolor Wojciech Dąbrówka, rzecznik Państwowej Komisji Wyborczej.
Kandydaci, również ostrowscy, odpowiedzieli na apel. Andrzej Pichet wraz z innymi Nowoczesnymi z Ostrowa Wielkopolskiego, odwiedził zwierzaki ze schroniska w Wysocku Wielkim i przekazał im banery wraz z karmą dla zwierząt.
Strefa Biznesu: Rolnicy zapowiadają kolejne protesty, w nowej formie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?