MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Fordon coraz bliżej

Od poniedziałku do soboty na Kamiennej praca wre. Drogowcy mają zakończyć roboty do jesieni.
Od poniedziałku do soboty na Kamiennej praca wre. Drogowcy mają zakończyć roboty do jesieni.
Od ponad miesiąca drogowcy poszerzają ulicę Kamienną na odcinku od Fordońskiej do tzw. ucha Baranowskiego. Prace powodują drobne utrudnienia w ruchu, ale perspektywa uruchomienia dwujezdniowej ulicy cieszy większość ...

Od ponad miesiąca drogowcy poszerzają ulicę Kamienną na odcinku od Fordońskiej do tzw. ucha Baranowskiego. Prace powodują drobne utrudnienia w ruchu, ale perspektywa uruchomienia dwujezdniowej ulicy cieszy większość mieszkańców. Zwłaszcza kursujących codziennie do centrum fordoniaków.

Modernizacja Kamiennej ma związek z budową duńskiego marketu Ahold w kwadracie ulic: Składowa, Fabryczna, Towarowa i Fordońska. Pieniądze na generalny remont tych ulic drogowcy pozyskali od zagranicznego inwestora.

- Ponad jeden kilometr Kamiennej, od Fordońskiej do Fabrycznej będzie dwujezdniowy. Na szerokim skrzyżowaniu przy Fabrycznej uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna. Dzięki niej mieszkańcy centralnych dzielnic będą mogli wjechać i wyjechać do marketu od Fordońskiej, a Bartodziejów czy Leśnego od Kamiennej. To zapewne usprawni ruch wokół centrum handlowego - tłumaczy Tadeusz Boguta z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszcy.
Wygląd zmieni także Fabryczna, która stanie się jezdnią trzypasmową, a przy wyjazdach - czteropasmową. Odmiana czeka też ulice Towarową i Składową - nie zostaną one poszerzone, ale zyskają nową nawierzchnię.

Po zakończeniu prac, które drogowcy przewidują na jesień, mieszkańcy kursujący na trasie Fordon - centrum poczują zdecydowaną różnicę. Dotąd wielu z nich narzekało, że nowo wybudowana Kamienna jest zbyt wąska by się po niej płynnie poruszać.

- Rozumiem rozczarowania kierowców, ale dla nas najważniejsze było szybkie połączenie Siernieczka z Czyżkówkiem i odciążenie przeładowanej Fordońskiej. I to się udało. Nasza siedziba mieści się przy tej ulicy, więc codziennie obserwuję przejeżdżające samochody. Gołym okiem widać, że ich liczba spadła o 30 - 40 procent. Poszerzenie Kamiennej do Fabrycznej pozwoli jeszcze bardziej odciążyć Fordońską - dodaje T. Boguta.

Do niedawna drogowcy mieli także nadzieję, że za kilka lat kłopoty z korkami na Fordońskiej skończą się raz na zawsze. A wszystko to za sprawą ulicy Nowoakademickiej, która miała łączyć położoną w centrum Fordonu Akademicką z biegnącą wzdłuż Kamiennej ulicą Inwalidów. Ta stara jezdnia miała zostać generalnie zmodernizowana i połączona u wylotu z Kamienną.

- Według naszych symulacji Węzeł Wschodni przejąłby połowę ruchu do i z Fordonu - dodaje T. Boguta.

Na to przyjdzie jeszcze poczekać, bowiem na ostatniej sesji Rady Miasta zadecydowano o przeznaczeniu całego budżetu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej na budowę Węzła Zachodniego. Rozpoczęcie prac we wschodnich terenach miasta odsunięto na 2003 rok.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Co zrobić w trakcie wypadku drogowego?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto