Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

45 przedszkoli woli wodę

(gaz)
45 przedszkoli z woj. kujawsko-pomorskiego przyłączyło się do kampanii edukacyjnej „Mamo, tato, wolę wodę!”

W październiku do 45 przedszkoli z woj. kujawsko-pomorskiego trafiły zestawy edukacyjne wprowadzające najmłodszych w świat wody. Podczas zajęć dzieci będą miały okazję poznać zasady zdrowego życia, poszerzyć swoją wiedzę o roli wody w otaczającym świecie oraz poznać jej właściwości, zastosowania
i sposoby oszczędzania.

Kampania „Mamo, tato, wolę wodę!” ma na celu kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych. Jak twierdzą niezależni eksperci wczesne dzieciństwo jest okresem, w którym najłatwiej nauczyć dziecko przestrzegania właściwych zachowań żywieniowych. Z tego powodu akcja edukacyjna, odbywająca się w ramach kampanii „Mamo, tato, wolę wodę!” została zaadresowana właśnie do dzieci w wieku przedszkolnym i ich wychowawców, a także rodziców i opiekunów.

„Poprzez kampanię chcemy zachęcać dzieci do picia wody, promujemy zdrowy tryb życia, kładąc nacisk na prawidłowe odżywianie oraz aktywność fizyczną,
a także postawy proekologiczne” - mówi Monika Piekarska, przedstawicielka firmy Żywiec Zdrój, organizatora kampanii „Mamo, tato, wolę wodę!”. „Bardzo cieszy nas to, że tak wiele przedszkoli z województwa kujawsko-pomorskiego przyłączyło się do akcji”.

W pakietach, które trafiły do przedszkoli znajdują się materiały edukacyjne opracowane przy udziale specjalistów, m.in. z zakresu żywienia, pedagogów, psychologów, a także fizyka i ekologa. W skład zestawów wchodzą m.in. poradnik dla wychowawców, atrakcyjne zeszyty ćwiczeń dla dzieci oraz tablice i pomoce dydaktyczne – pacynki z sympatycznym bohaterem kampanii oraz płyty CD z piosenką Zdrojka. Materiały edukacyjne opierają się na metodach warsztatowych wykorzystujących twórcze myślenie, pozwalających na trenowanie pamięci i wyobraźni.

Scenariusze zajęć zostały opracowane tak, aby przekazać dzieciom praktyczną wiedzę w atrakcyjny, ciekawy sposób, dzięki czemu udział w nich stanie się nie tylko okazją do poszerzenia horyzontów, ale także świetnej zabawy w gronie rówieśników.

W ramach tegorocznej kampanii „Mamo, tato, wolę wodę!” przygotowanych zostało 1500 zestawów edukacyjnych, które trafią do blisko 150 tysięcy dzieci. Poza przedszkolami z woj. kujawsko-pomorskiego otrzymają je placówki z blisko 370 miejscowości w całej Polsce. Materiały edukacyjne dystrybuowane w ramach kampanii są także dostępne na stronie internetowej www.wolewode.pl.

***
Dlaczego picie wody jest takie ważne?

Woda jest substancją niezbędną do życia. To makroskładnik – związek budulcowy, idealny rozpuszczalnik umożliwiający prawidłowy przebieg wszystkich procesów życiowych. Wszystkie składniki odżywcze pobierane z pokarmów są wchłaniane i transportowane właśnie z jej udziałem. Dzieci powinny pić wodę każdego dnia, ponieważ jest ona najbardziej naturalnym płynem, nie zawiera cukru, a tym samym zbędnych kalorii, nie zaburza apetytu ani upodobań smakowych. Tymczasem, jak wynika z badania zrealizowanego przez TNS OBOP (TNS OBOP 2010), dzieci w wieku przedszkolnym piją jej za mało. Stanowi ona zaledwie 11% spożywanych przez nie płynów.

Według norm opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia przedszkolak powinien wypijać dziennie
ok. 6 szklanek płynów (czyli blisko 1,5 litra). Jest to szczególnie ważne zwłaszcza, kiedy dziecko jest bardzo aktywne – chętnie się bawi, skacze, biega lub gdy jest gorąco. Objawy takie jak zaburzenia koncentracji, suchość ust, ból głowy czy zmęczenie mogą świadczyć o tym, że Twoje dziecko jest odwodnione.

O kampanii „Mamo, tato wole wodę!”

Kampania „Mamo, tato, wolę wodę!” została zainicjowana przez Żywiec Zdrój w 2009 roku. Jej celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie dziecka oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych. Podobnie jak w poprzednich latach patronami merytorycznymi akcji są Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka. Patronem honorowym kampanii jest Ministerstwo Edukacji Narodowej. Patronem medialnym – MiniMini. Program „Mamo, tato, wolę wodę!” został wyróżniony przez Europejską Komisję oraz Dyrekcję Generalna ds. Zdrowia i Ochrony Konsumenta (DG SANCO) i oceniony jako jedna z najlepszych praktyk tego typu realizowanych w Europie.

W ramach tegorocznych działań w ramach kampanii „Mamo, tato, wolę wodę!” na przełomie sierpnia i września w wybranych lokalizacjach w Polsce zostały zorganizowane pikniki rodzinne, podczas których dzieci poznawały świat wody w towarzystwie wodnego bohatera kampanii - Zdrojka, natomiast rodzice i opiekunowie – poza uczestnictwem we wspólnej zabawie – mieli okazję porozmawiać z ekspertami, m.in. ze specjalistami z Instytutu Matki i Dziecka, na temat nawyków żywieniowych najmłodszych. Bogatym źródłem informacji na temat wody i sposobów na zachęcenie do jej picia najmłodszych jest strona internetowa kampanii www.wolewode.pl, na której znajdzie się serwis dla dzieci z grami i zabawami oraz praktyczne porady
dla rodziców.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto