Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

73-letnia bydgoszczanka od 30 lat prowadzi własny biznes. To mały sklep na Szwederowie. "To był strzał w dziesiątkę"

Marta Mikołajska
Marta Mikołajska
73-letnia bydgoszczanka od ponad 30 lat doradza kobietom w doborze rajstop. W ostatnim czasie dołączyła do projektu "Dziadkowie Biznesu".
73-letnia bydgoszczanka od ponad 30 lat doradza kobietom w doborze rajstop. W ostatnim czasie dołączyła do projektu "Dziadkowie Biznesu". Tomasz Czachorowski
Pani Danuta od ponad trzydziestu lat prowadzi na bydgoskim Szwederowie sklep z rajstopami. Jak wspomina, choć wcześniej nie miała doświadczenia w handlu, za ladą od początku czuła się jak ryba w wodzie. Mimo upływu czasu - a także ostatnich trudności związanych zarówno z epidemią, jak i remontem ul. Kujawskiej - zapał bydgoszczanki nie osłabł. W ostatnim czasie pani Danuta dołączyła do grona "Dziadkowie Biznesu".

Zobacz wideo: Sprawdzamy, co w Polsce drożeje najszybciej

Pani Danuta Wasiutyńska ma 73 lata. Swój sklep otworzyła w latach 90. Jak wspomina, to był trudny okres dla naszego kraju - każdy musiał sobie radzić, jak umiał.

- Założenie sklepu dawało możliwość dołożenia cegiełki do finansów rodzinnych. Ja byłam po ciężkiej chorobie, praktycznie nie chodziłam, musiałam przejść operację. Z uwagi na stan zdrowia zależało mi na tym, żeby asortyment nie był ciężki, tak bym nie miała problemów z jego układaniem. Mój wybór padł na rajstopy - w końcu prawie każda kobieta je nosi. I myślę, że to był strzał w dziesiątkę - opowiada właścicielka sklepu.

- Kiedy zaczynałam prowadzić działalność, nie miałam nic wspólnego z handlem. Osoby, które mnie znały, obserwowały, jak stawałam pierwszy raz za ladą. Mówiły, że sprawiam wrażenie, jakbym się do tego urodziła. I ja też czułam się w tym doskonale. Bardzo lubię doradzać moim klientkom, lubię kontakt z ludźmi - wspomina pani Danuta.

Markety zdominowały bydgoski rynek

W ciągu ponad trzydziestu lat prowadzenia działalności bydgoszczanka miała sporo trudniejszych okresów. Choćby z uwagi na rosnącą konkurencję, w szczególności markety oferujące dużo towarów w niskich cenach. Nasza rozmówczyni podkreśla jednak, że masowa produkcja jakościowo znacznie odbiega od tego, co oferują polscy mniejsi przedsiębiorcy. Dodatkowo brakuje w niej indywidualnego podejścia do klienta - różnorodność rozmiarów i modeli nie powala na kolana. A właścicielka sklepu przy ul. Lwowskiej 1D w Bydgoszczy ma się pod tym względem czym pochwalić.

- Wybór jest bardzo szeroki – oprócz tych standardowych, mam rajstopy i dla pań w ciąży, i dla seniorek, które często wolą te elastanowe. Są rajstopy modelujące sylwetkę, lecznicze, np. skarpety bezuciskowe czy rajstopy bardziej obciskające łydki dla pań, które pracują przy biurku - wymienia nasza rozmówczyni. - I, rzecz jasna, są też modele dla pań puszystych - nawet rozmiary 7 czy 8. Mało gdzie można takie dostać, a przecież kobiety bardziej korpulentne też chcą wyglądać ładnie i czuć się kobieco.

Jak opowiada nasza rozmówczyni, ten szeroki asortyment, niewygórowane ceny, doświadczenie przyciągały wielu klientów - nawet z drugiego końca miasta. Niestety, remont ul. Kujawskiej, a w ostatnim czasie także pandemia koronawirusa przyczyniły się do znacznego spadku liczby odwiedzających sklep na Szwederowie.

- W ostatnim czasie prawie w ogóle nie miałam klientów. A dzierżawę muszę płacić. Panowie pewnie się starają, jak mogą, ale nie da się ukryć, że remont trwa już naprawdę długo. Wiele klientek mówiło, że nie mają jak dojść do sklepu np. z dzieckiem w wózku. Teraz już jest trochę lepiej, bo przystanek stoi, chodniczek zrobiony. To jednak nie wystarcza - mówi pani Danuta.

W ostatnim tygodniu właścicielka sklepu w Bydgoszczy dołączyła do grona przedsiębiorców promowanych w ramach projektu "Dziadkowie Biznesu". O projekcie tym dowiedziała się od swojego syna.

- Myślę, że to bardzo fajna inicjatywa. Najczęściej ludzie w moim wieku nie mają takich umiejętności w sprawach związanych z Internetem. Mam przeszło 70 lat i to zupełnie nie moja bajka. A dzięki takiej promocji jest spora szansa, że więcej osób usłyszy o moim sklepie - mówi Danuty Wasiutyńska.

Przedsiębiorczy seniorzy w sieci

"Dziadkowie Biznesu" to projekt, w ramach którego studenci z Warszawy promują w mediach społecznościowych seniorów prowadzących własną działalność. Nieprzypadkowy jest wybór grupy wiekowej, gdyż to właśnie osoby starsze są najczęściej wykluczone cyfrowo i nie reklamują swoich działalności w Internecie.

- Prowadzimy facebooka, instagrama, twittera, tiktoka, na których udostępniamy zdjęcia biznesów seniorów, informacje o ich lokalizacji, przedstawiamy historię miejsca i sprzedawców. Płatna promocja, na którą środki zebrano w ramach internetowej zbiórki na portalu zrzutka.pl, pomaga nam zwiększyć zasięgi i dotrzeć do jeszcze większej ilości osób, które żeby pomóc mogą po prostu pójść do takiego sklepu i coś kupić - mówią inicjatorzy projektu.

Wsparcie można okazać także przekazując symboliczną kwotę na zbiórkę, do której link znajduje się TUTAJ.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto