Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Abramczyk Polonia Bydgoszcz zaprezentowała logotyp. Kibice oburzeni, prezes wyjaśnia

LPN
Żużlowa spółka zorganizowała uroczyste podsumowanie sezonu, podczas którego podziękowano sponsorom za wsparcie w 2022 roku. Zdjęcia z tej uroczystości, które pojawiły się w sieci, zbulwersowały wielu fanów biało-czerwonych.

Chodzi o widoczny na banerach logotyp. Widnieje na nim gryf, z którym bydgoski speedway kojarzony jest od lat oraz logo sponsora tytularnego - firmy Abramczyk. Brakuje trójkąta w biało-czerwone pasy. I właśnie ten fakt tak oburzył fanów. W internecie aż zawrzało, pojawiło się wspólne oświadczenie środowiska kibicowskiego. Oto jego obszerne fragmenty:

" (...) Nasze zdziwienie budzi także, forma wątpliwego ozdabiania symboliki klubowej w nawet najlepsze graficznie wizytówki sponsorów. Na świecie nie ma zbyt wielu przykładów na podobne podejście do zagadnienia i nawet olbrzymie granty od szejków czy gigantów gospodarczego świata nie są powodem do zmiany herbów szanujących się marek sportowych. Skądinąd pojawiające się oddolnie grafiki przekolorowywujące ten proces już widnieją w komentarzach do informacji płynących ze Sportowej 2.

A przecież jest tak wiele metod i miejsca na komercjalizację. Komercjalizować można telewizję klubową. Nazwą sponsora można uhonorować nową trybunę czy stworzyć nagrodę sponsora głównego dla przedsiębiorców, partnerów i współpracowników klubu etc.
Biorąc pod uwagę fakt, że pod materiałami z proponowanym kształtem logotypu przeważają znacznie głosy oburzenia, należałoby zapytać: komu ten porządek rzeczy ma służyć? I czy przypadkiem rykoszetem nie uderzy to w sponsora strategicznego, na którego w trudnych czasach należałoby chuchać i dmuchać a nie stawiać w niezręcznej sytuacji?

Stowarzyszenia „Biało – Czerwone Pokolenie” i Pomagamy Polonii przygotowują się do merytorycznej dyskusji z ŻKS Polonia Bydgoszcz ale i z KP Polonia Bydgoszcz. Mamy nadzieję, że dyskusja przebiegnie w cywilizowany sposób, bez prób eskalowania niepotrzebnego napięcia. Zrobimy wszystko, żeby na nowy sezon osiągnąć jedność celu i symboliki. W trakcie walki o awans nie potrzeba nam generowania sztucznych problemów tam, gdzie wystarczy odrobina dobrej woli i dialog (...)".

Poprosiliśmy o komentarz do zaistniałej sytuacji Jerzego Kanclerza, właściciela i prezesa Żużlowego Klubu Sportowego Polonia Bydgoszcz SA.

- Zacznijmy od tego, że zaprezentowaliśmy logotyp, a nie herb - tłumaczy sternik czarnego sportu nad Brdą. - Właścicielem patentu na trójkąt z biało-czerwonymi pasami jest Klub Piłkarski Polonia Bydgoszcz. My korzystaliśmy z niego na podstawie umowy, która wygasa 31 października bieżącego roku. Nasz sponsor tytularny chciał zaistnieć w herbie żużlowców. Szefowie futbolistów nie wyrazili na to zgody i stąd pomysł na nasz logotyp. Proszę pamiętać, że KP i ŻKS to dwa oddzielne podmioty. Chciałbym przy okazji wyraźnie też podkreślić: żużlowa spółka nie odżegnuje się od trójkąta z biało-czerwonymi pasami, a nasza współpraca z KP Polonia układa się bardzo dobrze.

od 12 lat
Wideo

Wspaniałe show Harlem Globetrotters w Tauron Arenie Kraków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Abramczyk Polonia Bydgoszcz zaprezentowała logotyp. Kibice oburzeni, prezes wyjaśnia - Express Bydgoski

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto