Zobacz wideo. Rondo Kujawskie w Bydgoszczy - zmiany w organizacji ruchu od 13 października 2020
Kontraruch rowerowy na jednokierunkowych ulicach w Bydgoszczy
Już niedługo w Bydgoszczy będzie bezpieczniej. Na jednokierunkowych ulicach miasta wyznaczany jest kontraruch rowerowy, czyli będzie tam można jeździć jednośladem pod prąd. Jest to jeden z postulatów Zespołu ds. Polityki Rowerowej.
-Takie rozwiązania stosowane są już w wielu krajach europejskich. Dzięki temu rowerzyści mogą nie tylko omijać niebezpieczne ulice i skrzyżowania, ale także skracać pokonywany dystans, co dodatkowo zwiększa konkurencyjność roweru wobec innych środków transportu - tłumaczą w bydgoskim ratuszu.
Prace projektowe rozpoczęły się w ubiegłym roku. Natomiast od wiosny pojawiają się nowe oznakowania pionowe i poziome.
- Na części ulic konieczne było również uporządkowanie zasad parkowania, szczególnie w rejonie skrzyżowań. Obecnie prace są prowadzone przede wszystkim przy dodatkowym oznakowaniu poziomym w północnej części Śródmieścia. W tym tygodniu m.in. rowerowe „sierżanty” będą malowane między innymi na ulicach 20 Stycznia, Podolskiej, K. Libelta, M. Reja i A. Asnyka - wymieniają w ratuszu.
Lista ulic, na których wprowadzony będzie lub już jest kontraruch rowerowy:
- I. Paderewskiego, od Chodkiewicza do Mickiewicza;
- 20 Stycznia 1920r., od Mickiewicza do Chodkiewicza;
- M. Reja;
- K. Libelta, od Krasińskiego do Kołłątaja;
- A. Asnyka;
- Podolska;
- Pomorska, od Zduny do Dworcowej;
- Graniczna;
- Podgórna, od Grudziądzkiej do Wełnianego Rynku;
- Jastrzębia;
- K. Pułaskiego, od Gajowej do S. Wyszyńskiego;
- Komuny Paryskiej, od Wiosny Ludów do Boya-Żeleńskiego 26;
- Przyjazna, część południowa i północna;
- Węgierska, część zachodnia i środkowa;
- K. Kurpińskiego;
- Kapeluszników, W. Sikorskiego, Rynek;
- I. Łukasiewicza, od Kapuściska do K. Baczyńskiego;
- Czerwonego Krzyża, od Drobnej do Księżycowej;
- Monte Cassino;
- J. Hechlińskiego;
- R. Traugutta;
- Ogrodowa;
- Pomorska, od Śniadeckich do Świętojańskiej;
- Celna.
Chodniki bez samochodów
Zmienią się również zasady parkowania w Śródmieściu.
- Celem jest zagwarantowanie pieszym większej przestrzeni umożliwiającej swobodny przejazd np. osobom poruszającym się na wózkach, rodzinom z wózkami dla dzieci. O zagwarantowanie większej przestrzeni dla pieszych apelował Społeczny Rzecznik Pieszych. Stąd przenoszenie miejsc do parkowania na jezdnie. Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że węższe pasy ruchu umożliwiają nadal swobodny przejazd, ale kierowcy poruszają się wolniej co również istotnie podnosi bezpieczeństwo - dodają urzędnicy.
Lista ulic, na których wprowadzane są zmiany w parkowaniu:
- M. Reja
- S. Konarskiego
- Pomorska (od ul. Śniadeckich do ul. Świętojańskiej)
- Śląska (strona północna na odcinku Jackowskiego / Długosza i Długosza / Siemiradzkiego);
- Kaszubska (strona wschodnia na odcinku Hetmańska / Bocianowo);
- Graniczna (strona zachodnia na odcinku Grunwaldzka / Śląska);
- Kwiatowa (strona południowa na odcinku Sienkiewicza / Pomorska);
- Bocianowo (strona północna na odcinku Sienkiewicza / Rycerska – wprowadzenie parkowania częściowo na jezdni / częściowo na chodniku);
- I. Krasińskiego (strona północna na odcinku Gdańska / Libelta);
- Plac Piastowski (strona północna na odcinku Jankowskiego / Sowińskiego - możliwość wprowadzenia parkowania równoległego kosztem zmniejszenia liczby miejsc postojowych);
- Mazowiecka (po zakończeniu planowanych przez MWiK prac wodociągowych).
Przed wprowadzeniem tych zmian brono pod uwagę między innymi charakter danej ulicy oraz możliwości wprowadzenia zmian, opinie rad osiedli i możliwość dojazdu do firm i sklepów dla pojazdów dostawczych.
Zobacz także:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?