Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będzie kompromis ws. zmian cen biletów w Bydgoszczy?

Redakcja
Agata Wodzień
O rozważanych zmianach w komunikacji miejskiej jest głośno już od tygodni. Są za nie odpowiedzialne przede wszystkim finanse. Najpierw swoje propozycje przedstawił ZDMiKP, teraz listę stworzyło bydgoskie stowarzyszenie komunikacyjne.


Bilety będą droższe od maja. O ile?

Podczas ubiegłotygodniowej debaty Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przedstawił wiele wariantów możliwych zmian. W grę wchodzi m.in. podwyżka cen biletów, likwidacja systemu A+T czy zmiany w ulgach. Nad kwestią biletów i organizacji komunikacji publiczenj w Bydgoszczy pochyliło się Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego. Jego członkowie stworzyli listę propozycji i postulatów.

- Propozycje i uwagi, które zawarliśmy na naszej stronie są propozycjami kompromisowymi, biorącymi pod uwagę interesy pasażerów oraz sztywne ramy budżetu, w których funkcjonowanie transportu publicznego musi się zmieścić - wyjaśnia Robert Reimus, wiceprezes Stowarzyszenia. - Za ciekawy uważam postulat pierwszy, którego realizacja dałaby nam kolejny bilet czasowy. Rozwiązanie takie obowiązuje m.in. w Krakowie - bilet jednorazowy upoważnia do przejazdu do końca trasy daną linią, lub pozwala na przesiadki w ciągu określonego czasu. Proste i bardzo praktyczne rozwiązanie - wymienia.

Jeden z ostatnich punktów mówi o optymalizacji sieci transportowej w Bydgoszczy. Co się za tym kryje? - Sporządzając postulat przedostatni mieliśmy na myśli całkowitą reorganizację sieci komunikacji miejskiej. Obecnie dokonuje się co chwilę różnych drobnych zmian, korekt, optymalizacji. Niestety brakuje kompleksowego załatwienia sprawy. Obecna sieć transportu publicznego jest oparta ewolucyjnie na sieci sprzed kilkudziesięciu lat, a potrzeby mieszkańców ulegają zmianom - podkreśla przedstawiciel stowarzyszenia.

Rober Reimus kontynuuje: - Intensyfikację prac nad poprawieniem dostępności komunikacji tramwajowej dla osób ograniczonych ruchowo uważamy za szczególnie istotną, jeśli coraz większą rolę będą ogrywały tramwaje. Sytuacja taborowa naszych tramwajów nie jest najlepsza. Problem ten będzie widoczny jeszcze bardziej, gdy pasażer przejedzie całą trasę linii 79 niskopodłogowym tramwajem, a na Garbarach będzie musiał się przesiąść do wysokopodłogowego tramwaju. Niestety takie sytuacje to u nas norma - ubolewa.


Stowarzyszenie popiera wypracowane na odbytej w dniu 13 marca w siedzibie ZDMiKP dyskusji rozwiązania, mające na celu zminimalizowanie podwyżek cen biletów przy utrzymaniu założonego na rok 2013 poziomu finansowania komunikacji miejskiej przez miasto Bydgoszcz.
Propozycje i postulaty stowarzyszenia:

- zbadanie skutków finansowych wprowadzenia zasady obowiązywania biletu jednorazowego podstawowego do końca trasy w pojeździe w którym został skasowany lub przez określony czas od momentu skasowania, wynoszący co najmniej dwadzieścia minut,

- rezygnację z wprowadzenia do cennika biletu czasowego dziesięciominutowego ze względu na jego znikomą użyteczność, a w przypadku wprowadzenia emisję wyłącznie w automatach biletowych celem ograniczenia kosztów dystrybucji,

- wprowadzenie do sprzedaży w pojazdach biletów godzinnych zamiast biletów jednorazowych celem zapewnienia korzystającym z tej formy sprzedaży podróżnym możliwości przesiadki, a jednocześnie zachęcenia osób korzystających głównie z biletów jednorazowych do nabywania ich w stacjonarnych punktach sprzedaży,

- wprowadzenie do sprzedaży biletów okresowych półrocznych i rocznych,

- w związku z likwidacją systemu A+T oraz biletów okresowych na jedną linię miejską, proponujemy rozważenie rezygnacji z wariantowania linii w sytuacjach, kiedy poszczególne warianty różnią się przebiegiem w stopniu znacznym, na rzecz powrotu do osobnych numerów linii,

- w przypadku skrócenia linii 93 i 94 do Śródmieścia wnosimy o poprowadzenie ich pętlą uliczną 20 Stycznia 1920r. – Słowackiego – Gdańska – Mickiewicza z wyznaczeniem przystanku w rejonie skrzyżowania ul. Słowackiego i Gdańskiej celem poprawy dostępności komunikacyjnej tego rejonu miasta,

- w dalszej perspektywie prace nad całkowitą optymalizacją sieci transportowej w mieście przy użyciu stworzonego na podstawy studium transportowego modelu,

- intensyfikację prac nad poprawieniem dostępności komunikacji tramwajowej dla osób ograniczonych ruchowo.

Czekamy tez na Wasze opinie - jakie widzicie rozwiązania dla poprawy sytuacji komunikacji w Bydgoszczy?


Zobacz też:

Diabelski Młyn rośnie

Wielkanoc 40 lat temu

Schron w Krąpiewie

Kiedy remont schodów?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto