Będzie nowy przewoźnik w Bydgoszczy. Kto przejmie 11 linii autobusowych w mieście?

Michał Sierek
Michał Sierek
Mobilis przejmie obsługę m.in. linii numer 69 - to najdłuższa trasa w Bydgoszczy.
Mobilis przejmie obsługę m.in. linii numer 69 - to najdłuższa trasa w Bydgoszczy. Archiwum Polska Press
Udostępnij:
ZDMiKP w Bydgoszczy poinformował oficjalnie, kto jest zwycięzcą przetargu na obsługę 11 linii autobusowych komunikacji miejskiej (na których przez ostatnie lata działała firma Irex-Trans). Pasażerów czeka zmiana - zwycięzcą jest spółka Mobilis, która złożyła najtańszą ofertę.

Zobacz wideo: Rozbiórka wiaduktu w Bydgoszczy - wideo z drona

- Oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, uzyskując maksymalną liczbę 100 pkt na podstawie jedynego kryterium oceny ofert określonego w dokumentach zamówienia, tj.: cena - 100% (pkt) - czytamy w dokumencie, który pojawił się w środę, 27 października, na stronie Zarządu Dróg i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Obsługa 11 linii autobusowych, zakup nowych autobusów

Umowa z obecną firmą Irex-Trans kończy się w 2022 roku. Przetarg obejmował obsługę linii nr: 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85. Mobilis będzie obsługiwał te linie w latach 2023-2031.

Do obsługi tras wykonawca musi łącznie dysponować 45 nowymi pojazdami. Tabor powinien składać się z 19 przegubowców i 26 wozów krótkich.

Jak informował kilka miesięcy temu ratusz, przegubowce mają zabrać na pokład minimum 135 pasażerów, a wozy krótkie co najmniej 90 pasażerów. Niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Tabor musi być też w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (brak stopni we wszystkich drzwiach i brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu). Autobusy muszą być fabrycznie nowe, co oznacza, że norma spalania nie może być niższa niż Euro VI.

Kto startował w przetargu?

W przetargu wystartowały cztery podmioty. Oto jakie oferty złożyły (cena przewidziana tylko dla roku 2023):

  • Konsorcjum w składzie: Irex Ireneusz Kozieł (lider) ze Świętochłowic, Irex-Trans z Bydgoszczy, Meteor ze Świętochłowic, Irex-3 ze Świętochłowic. Realizację tego zadania wycenili na 33 108 790,11 zł brutto.
  • Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy. Oferta opiewała na 31 599 469,07 zł brutto.
  • Mobilis z Warszawy - 26 072 390,78 zł brutto.
  • Konsorcjum w składzie: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Mazowieckim (lider), Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie - 29 613 626,67 zł brutto.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie