Rozkład jazdy tramwajów i autobusów
Jak podaje ZDMiKP komunikacja między naszym Osielskiem a Bydgoszczą odbywałaby się dzięki dwóm liniom autobusowym funkcjonującym przez cały dzień przez cały tydzień.
Drogowcy zaproponowali stworzenie linii nr 83 oraz wydłużenie istniejącej linii nr 84, tak, aby autobusy z tym numerem dojeżdżały aż do Niemcza w okolice ulicy Krzyszkowiaka.
Nowa linia nr 83 miałaby mieć swój początek na ulicy Wiązowej w Osielsku z przebiegiem ulicami Centralną, Szosą Gdańską, Gdańską i Modrzewiową na osiedlu Leśnym w Bydgoszczy.
Autobusy na tej trasie kursowałaby z częstotliwością co ok. 25 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 60 minut po godzinach szczytu oraz w dni wolne.
W godzinach szczytu obsługę linii obsługiwałyby 2 autobusy standardowe, 12-metrowe, niskopodłogowe. Po szczycie natomiast linia ta miałaby na celu zabezpieczenia dojazdu do centrum Bydgoszczy z centralnej części Gminy Osielsko.
Linia nr 84 zostałaby wydłużona w ten sposób, że jej ostatni przystanek zostałby przesunięty z ulicy Jeździeckiej w Bydgoszczy aż do ulicy Krzyszkowiaka w Niemczu. W Niemczu autobus kursowałby ulicami Słowackiego, Sienkiewicza, Bydgoską, Smukalską, Olimpijczyków i Krzyszkowiaka.
Autobusy "84" kursowałyby z częstotliwością:
- co ok. 45 minut w dni powszednie w godzinach szczytu,
- co ok. 90 minut w dni powszednie po godzinach szczytu i wieczorem,
- co ok. 45 minut w dni wolne w okresie letnim,
- co ok. 90 minut w dni wolne w okresie zimowym.
W godzinach szczytu oraz w dni wolne w okresie letnim obsługę linii zabezpieczyłyby 2 autobusy standardowe 12-metrowe, niskopodłogowe.
Poza godzinami szczytu oraz w dni wolne w okresie zimowym do obsługi linii przeznaczony byłby jeden autobus. Drogowcy proponują puszczenie dwóch autobusów w dni wolne, szczególnie w okresie letnim, ze względu na ogródki działkowe, które są po drodze.
Pomysł ZDMiKP już wzbudza kontrowersje. Internauci i dziennikarze zarzucają drogowcom, iż wydłużona linia nr 84 będzie niewygodna dla mieszkańców Niemcza, którzy będą chcieli dojechać do centrum Bydgoszczy. Aby to zrobić, musieliby przejechać przez osiedle Leśne i Bartodzieje.
Pasażerowie, którzy skorzystają z autobusu nr 83, dojadą tylko do osiedla Leśnego. Stamtąd musieliby wybrać przesiadkę na tramwaj lub autobus do centrum.
Druga kwestia to finanse. Szacowany roczny koszty użytkowania obu linii wynosi 2,83 mln zł, przy czym na potrzeby gminy Osielsko 1,86 mln zł. Zakłada się 50% pokrycie kosztów wpływami z biletów, stąd szacowana roczna dotacja gminy Osielsko na obie linie to 930 tys. złotych.
Co sądzicie o pomyśle drogowców? Czekamy na Wasze opinie w tej sprawie.
Zobacz też: | |||
Pokaz kotów rasowych | Water Scooter Show w Bydgoszczy | Photo Day 22.0 - zobacz zdjęcia | Otwarcie Muzeum Mydła |
Dołącz do MMBydgoszcz.pli napisz artykuł! Poinformuj nas, co się dzieje w mieście. Pochwal się swoimi zdjęciami, komentuj wpisy i załóż własnego bloga! | |||
» dodaj artykuł | » dodaj zdjęcia | » dodaj wydarzenie | » dodaj wpis do bloga |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?