Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bezprawie przy kasie

.
Klienci w supermarkecie "Lidl" w bydgoskim Fordonie są zmuszani do pokazywania swoich bagaży osobistych. Jeśli tego odmówią, są rewidowani przez pracowników ochrony - poskarżyła się nasza Czytelniczka (dane do ...

Klienci w supermarkecie "Lidl" w bydgoskim Fordonie są zmuszani do pokazywania swoich bagaży osobistych. Jeśli tego odmówią, są rewidowani przez pracowników ochrony - poskarżyła się nasza Czytelniczka (dane do wiadomości redakcji). Mała dziennikarska prowokacja, którą zorganizowaliśmy na miejscu, potwierdziła te zarzuty.

Pani Renata sama stała się ofiarą praktyk stosowanych w sklepie przy ulicy Duracza.

- Stanęłam z zakupami przy kasie i wtedy kasjerka powiedziała, żebym pokazała, co mam w torebce. Kiedy odmówiłam, zostałam zrewidowana przez ochroniarza. Przy wszystkich. Poczułam się jakbym popełniła jakieś przestępstwo. Dlaczego w sklepie nie ma pomieszczenia albo choćby skrytek, w których można by zostawiać swoje bagaże? Wtedy uniknęlibyśmy takich przykrych sytuacji - twierdzi nasza rozmówczyni.

Pojechaliśmy do "Lidla", aby sprawdzić na miejscu te niepokojące doniesienia. Potwierdziły się w całości. Przy kasie wszyscy klienci, którzy mają przy sobie torebki czy plecaki, są proszeni o ich otwarcie. Kasjerki zaglądają do środka i dopiero wtedy inkasują należność. Obok kręcą się pracownicy ochrony, którzy bacznie przyglądają się kupującym. Reporter "Expressu" udał klienta i z zakupami stanął przy kasie.

- Proszę otworzyć plecak - powiedziała kasjerka. Plecak otworzyliśmy bez szemrania, jak zresztą wszyscy klienci, których widzieliśmy.

- Czy zdaje pani sobie sprawę, że nie macie prawa przeglądać bagaży? - zapytaliśmy.

- Ale ja tylko proszę, może pan odmówić - usłyszeliśmy w odpowiedzi.
Rzeczywiście, odmówić można, ale kończy się to tak, jak w przypadku naszej Czytelniczki. Próbowaliśmy uzyskać wyjaśnienia w dziale ekspansji Lidla w Bydgoszczy, lecz odesłano nas do centrali w Poznaniu. Tam jednak nie zastaliśmy żadnej osoby upoważnionej do kontaktów z mediami. Dopiero kiedy dodzwoniliśmy się do Infolinii, przyjęto od nas skargę i obiecano, że dyrekcja ustosunkuje się do niej w ciągu kilku dni.

Rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy Ewa Przybylinska radzi wszystkim, którzy czują się pokrzywdzeni postępowaniem personelu sklepu, zgłosić to najbliższej jednostce policji.

- Ochrona sklepowa nie może sama przeprowadzać rewizji osobistych, a w przypadku odmowy pokazania zawartości bagażu - najwyżej poprosić o asystę policji - wyjaśnia rzecznik.
(jar)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto