Bilety z automatu?

jar
We Wrocławiu z powodzeniem funkcjonują automaty do sprzedaży biletów. "Ratują" one pasażerów w sytuacjach, kiedy w pobliżu nie ma kiosku, albo jest on zamknięty.

We Wrocławiu z powodzeniem funkcjonują automaty do sprzedaży biletów. "Ratują" one pasażerów w sytuacjach, kiedy w pobliżu nie ma kiosku, albo jest on zamknięty. W Bydgoszczy nie zanosi się na zamontowanie podobnych urządzeń, choć próby już były.

Koszt jednego takiego urządzenia jest niebagatelny. Automat do biletów wydający resztę to wydatek rzędu 30 tys. zł, natomiast urządzenie, które przyjmuje tylko odliczone kwoty kosztuje o połowę mniej. We Wrocławiu automaty do biletów usytuowane są na przystankach tramwajowych i autobusowych wzdłuż najbardziej uczęszczanych tras. Urządzenia są oblegane zwłaszcza w dni wolne od pracy, kiedy zamknięte są kioski.

W Bydgoszczy, gdzie w takich wypadkach trzeba kupować bilet u kierowcy lub motorniczego (droższy o kilkadziesiąt groszy) pasażerowie z radością przyjęliby zainstalowanie automatów.

Nie widzi jednak takiej potrzeby Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Swego czasu była szansa, aby i u nas na niektórych z około 500 przystanków pojawiły się "biletomaty", jednak nic z tego nie wyszło.

- Dwie bydgoskie prywatne firmy zgodziły się w ramach promocji zainstalować automaty. Doszło do wstępnych ustaleń, ale ostatecznie nasi kontrahenci wycofali się uznając, że im się to nie opłaca. O zamontowaniu takich urządzeń na nasz koszt nie ma w tej chwili mowy. Żeby cały system był opłacalny, automatów musiałoby być dosyć dużo, na pewno więcej niż trzy, jak to ma miejsce w Inowrocławiu. Na to nas nie stać - mówi Piotr Sikorski, zastępca naczelnika Wydziału Transportu Publicznego ZDMiKP.

Zdaniem bydgoskiego Zarządu Dróg, w kraju panuje obecnie trend nie do instalowania automatów do biletów, ale do unowocześniania istniejącego systemu biletowego. Przyszłość to karty chipowe wielokrotnego użytku, które mają zastąpić tradycyjne bilety. W Bydgoszczy na razie obowiązują papierowe bilety z hologramami. Umowa z ich producentem będzie ważna jeszcze półtora roku.

Kto zapłaci za budowę fabryki Izery w Jaworznie?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie