Małym bydgoszczanom z trzecich klas szkół podstawowych szło do tej pory gorzej niż przeciętnie. Jeszcze na początku tego roku badania wykazywały, że osiągają wyniki poniżej średniej. To zarówno z teorii, jak i z rozwiązywania zadań. Miasto wprowadziło tzw. program naprawczy. W jego ramach dzieci miały dodatkowe zajęcia z matematyki. To nauka nietypowa, m.in. poprzez rozwiązywanie zgadywanek.
To bardziej nauka przez rozrywkę, a nie przez typową dydaktykę. Instytut Badań Edukacyjnych właśnie przedstawił raport z ogólnopolskiego badania umiejętności bydgoskich trzecioklasistów. Wynik: widać poprawę. Na portalu MEN podają, że "Taki cel badania – pomoc na progu szkolnym między III a IV klasą – doskonale wykorzystywany jest w Bydgoszczy". Eksperci twierdzą, że kontynuacja programu ma przyczynić się do dalszej poprawy w przyswajaniu wiedzy.
pio
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?