Bydgoski Bąbel Matematyczny pomaga uczniom. To udowodnione

Redakcja
Andrzej Muszyński
Trzecioklasiści z podstawówek w naszym mieście dobrze radzą sobie z matematyką - wynika z analizy Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Małym bydgoszczanom z trzecich klas szkół podstawowych szło do tej pory gorzej niż przeciętnie. Jeszcze na początku tego roku badania wykazywały, że osiągają wyniki poniżej średniej. To zarówno z teorii, jak i z rozwiązywania zadań. Miasto wprowadziło tzw. program naprawczy. W jego ramach dzieci miały dodatkowe zajęcia z matematyki. To nauka nietypowa, m.in. poprzez rozwiązywanie zgadywanek.

To bardziej nauka przez rozrywkę, a nie przez typową dydaktykę. Instytut Badań Edukacyjnych właśnie przedstawił raport z ogólnopolskiego badania umiejętności bydgoskich trzecioklasistów. Wynik: widać poprawę. Na portalu MEN podają, że "Taki cel badania – pomoc na progu szkolnym między III a IV klasą – doskonale wykorzystywany jest w Bydgoszczy". Eksperci twierdzą, że kontynuacja programu ma przyczynić się do dalszej poprawy w przyswajaniu wiedzy.

pio

Powrót do szkół w reżimie sanitarnym

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie