MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Bydgoski Rower Aglomeracyjny wrócił na ulice

JPL
Lukasz Gdak
Dziś zaczyna się tegoroczny sezon funkcjonowania BRA. Do obiegu trafi prawie 400 rowerów.

Bydgoski Rower Aglomeracyjny to jedna z najbardziej udanych inwestycji w Bydgoszczy w ostatnich latach. Gdy miejskie rowery przed dwoma laty po raz pierwszy wyjechały na ulice, bydgoszczanie właściwie z nich nie zsiadali. W 2015 roku dokonaliśmy w sumie ponad 585 tysięcy wypożyczeń, w 2016 z kolei ponad 419 tysięcy, co uplasowało nas w czołówce miast w Polsce, w których działa system rowerów miejskich. W listopadzie ubiegłego roku dokonano w Bydgoszczy milionowego wypożyczenia, a pod koniec ubiegłego sezonu w systemie było zarejestrowanych ponad 35 tysięcy użytkowników.

- System sprawdził nam się w Bydgoszczy świetnie, dlatego zależy nam, żeby sieć BRA rozbudowywać - mówi Diana Borowiecka z firmy BikeU, która jest operatorem bydgoskiego systemu. - W tej chwili jednak nie ma w planach kolejnych stacji. Być może w ciągu roku zostaną otwarte jakieś sponsorskie, ale na razie za wcześnie, by o tym mówić.

Wczoraj po południu zaczęło się zwożenie rowerów na stacje, których jest w Bydgoszczy 37. W sumie pojawiło się na nich 395 jednośladów gotowych na nowy sezon. - Wszystkie zostały sprawdzone, nasmarowane i wyczyszczone - mówi Borowiecka. - Żadnego nie trzeba było zastępować nowym, w wielu jednak wymieniliśmy koszyki, hamulce i przerzutki oraz linki i dętki. Sprawdziliśmy też wszystkie stacje.

- Już nie mogłam się doczekać rozpoczęcia sezonu - mówiła nam wczoraj Daria, mieszkanka Bartodziejów, którą spotkaliśmy w okolicy naszej redakcji. - Rower miejski to dla mnie duże ułatwienie. W sezonie wypożyczam go co najmniej raz-dwa razy dziennie. W ogóle nie korzystam już z komunikacji miejskiej.

Takich osób, jak Daria jest w Bydgoszczy o wiele więcej. Firma BikeU przed nowym sezonem przeprowadziła ankietę wśród 600 użytkowników zarejestrowanych w systemie. Co z niej wynikło? - Prawie 70 proc. użytkowników BRA podróżuje w celach rekreacyjnych - mówi Borowiecka. - Prawie jedna trzecia wykorzystuje rower jako środek transportu do i z pracy. Duża grupa osób korzysta również z roweru jako środka transportu w czasie codziennych zakupów. Osoby, które wykorzystują rower publiczny w innych celach wymieniły m.in. dojazd na dworce PKP i PKS oraz do szpitali.

A gdzie najbardziej przydałyby się nowe stacje? - Zdaniem prawie połowy ankietowanych powinny powstać w Fordonie, a także w okolicach Galerii Pomorskiej, Zielonych Arkad i na Osowej Górze.

Dla tych, którzy jeszcze nie zaczęli swojej przygody z BRA przygotowaliśmy kilka przydatnych informacji. Aby korzystać z systemu trzeba się zarejestrować na www.bra.org.pl, zaakceptować regulamin i wpłacić 10 zł (to jednorazowa, bezzwrotna opłata) na osobisty rachunek. Po rejestracji użytkownik odstaje mailem i SMS-em login i PIN, potrzebne do wypożyczenia roweru ze stacji. Opłata za korzystanie z BRA jest pobierana automatycznie z osobistego rachunku klienta. Potem można już iść do najbliższej stacji, wstukać swój login i PIN i korzystać z roweru. Warto pamiętać, że pierwsze 20 minut na rowerze aglomeracyjnym jest darmowe. Sezon BRA kończy się 30 listopada.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Bydgoski Rower Aglomeracyjny wrócił na ulice - Plus Gazeta Pomorska

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto