Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz otwiera się na turystów. Jak ich przyciągnąć?

Anna Stasiewicz
Sezon turystyczne rozpoczyna się na dobre. Swoje atrakcje Bydgoszcz pokaże m.in. w lipcu na targach w Wilhelmshaven.
Sezon turystyczne rozpoczyna się na dobre. Swoje atrakcje Bydgoszcz pokaże m.in. w lipcu na targach w Wilhelmshaven. Dariusz Bloch
Sezon turystyczny rozpoczyna się na dobre. Swoje atrakcje Bydgoszcz pokaże m.in. w lipcu na targach w Wilhelmshaven.

Czerwiec jest w tym roku wyjątkowy, bo Bydgoszcz jest jednym z miast gospodarzy trwających właśnie mistrzostw Europy U21. W naszym mieście swoje mecze rozgrywają reprezentacje Serbii, Portugalii, Macedonii i Hiszpanii, a najbardziej wierni kibice pojawili się nad Brdą.

Ale sezon turystyczny rozpoczyna się właśnie na dobre. W 2016 roku pracownicy Bydgoskiego Centrum Informacji obsłużyli w siedzibie przy ul. Niedźwiedzia prawie 40 tysięcy osób. W tej grupie, ponad 20 tysięcy stanowili turyści z kraju; 4,6 tysiąca to byli przyjezdni z zagranicy, zaś 13,7 tysiąca to mieszkańcy Bydgoszczy.

Kto odwiedza o nasze miasto, jakie ma upodobania oraz jakie atuty i mankamenty dostrzega w czasie wizyty w Bydgoszczy, będziemy wiedzieli już po sezonie turystycznym, czyli jesienią. Do września będą bowiem zbierane dane w specjalnych ankietach.

Ofertę turystyczną Bydgoszcz prezentuje również na imprezach targowych. W tym troku był to m.in. Poznań (luty), Łódź i Moguncja (marzec) oraz Gdańsk (kwiecień). Swoje atrakcje pokazywaliśmy również podczas targów Travel & Taste. W lipcu swoje atrakcje zaprezentujemy jeszcze w partnerskim mieście Bydgoszczy, czyli niemieckim Wilhelmshaven, na targach Touristic Mile, a w sierpniu na cieszącym się ogromną popularnością Jarmarku Dominikańskim w Gdańsku.

Przypomnijmy, że Bydgoszcz znalazła się wśród finalistów konkursu Tourism for Tomorrow i miała okazję zaprezentować się podczas światowego szczytu WTTC w Bangkoku.

Informacji na temat atrakcji turystycznych czy poszczególnych imprez kulturalnych i sportowych nie brakuje też w internecie, przede wszystkim na oficjalnej stronie BCI: visitbydgoszcz.pl. W ubiegłym roku strona zanotowała 900 tysięcy odsłon. Oprócz mieszkańców województwa kujawsko pomorskiego (50 procent), zaglądali na nią również mieszkańcy Warszawy (21 procent) czy Gdańska (7 procent). 10 procent wejść odnotowano z zagranicy, przede wszystkim z Niemiec, Rosji i Wielkiej Brytanii.

Opinie użytkowników TripAdvisor zdecydowały, że nasze miasto znalazło się wśród 10 polecanych celów podróży w Polsce.
A ci, którzy już zjawią się w Bydgoszczy i będą chcieli poznać historię naszego miasta, mogą wybrać się na jego zwiedzanie z przewodnikiem. Od czerwca do sierpnia w każdą sobotę odbywają się letnie spacery. Do wyboru są 3 trasy: „Poznaj Stare Miasto”, „Dookoła Śródmieścia” i „Wodna historia Bydgoszczy”. Cena to zaledwie 5 złotych.

Do końca września potrwa natomiast akcja „Podbij Bydgoszcz 2017”. Kto zbierze co najmniej 15 pieczątek, odwiedzając bydgoskie atrakcje, może liczyć na zestaw upominków.

Sportowe Podsumowanie Weekendu - odcinek 13

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto