Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Rowerzyści, czas przygotować formę do rywalizacji o Rowerową Stolicę Polski 2022!

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Pierwszy wspólny przejazd w ramach treningu przed RSP zaplanowano na 21 marca.
Pierwszy wspólny przejazd w ramach treningu przed RSP zaplanowano na 21 marca. Dariusz Bloch
Już 21 marca rusza nowa odsłona rywalizacji o Rowerową Stolicę Polski, przez dwa miesiące trwać będzie trening, zasadnicza rywalizacja rozpocznie się w czerwcu.

Zobacz wideo: Bydgoska "drogówka" podsumowała rok 2021. Ponad 16 tys. wystawionych mandatów

od 16 lat

Już wiadomo, że w tym roku o puchar będzie łatwiej, bo z zabawy wycofała się Nowa Sól, która przez trzy lata dominowała w rywalizacji. Przyłączyło się już teraz kilka nowych miast - między innymi Zielona Góra, Wałbrzych, Radom czy Pruszków.

- Rozmawiamy z kolejnymi samorządami, umowy są dopinane. Pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami, aplikacja Aktywne Miasta będzie działała płynniej. Pierwszy wspólny przejazd planujemy na 21 marca, to będzie świetny moment by ruszyć na rower i "robić formę" pod zasadniczą rywalizację - mówi Tomasz Dobrowolski z Urzędu Miasta Bydgoszczy, którzy koordynuje rywalizację o RSP.

Rowerowy Klimat Bydgoszczy

Pod koniec 2021 roku ukazało się podsumowanie badania dotyczącego Rowerowego Klimatu Bydgoszczy, które prowadziła Polska Unia Aktywności Mobilnej. Ankiety wypełniło 612 rowerzystek i rowerzystów. Co pokazały badania?

Wśród rowerzystów aż 86 procent ma możliwość w swoim gospodarstwie domowym korzystania z samochodu. 84 procent ma prawo jazdy. 21 procent ma wykupiony bilet miesięczny komunikacji zbiorowej. Dla 73 procent niezwykle ważna jest możliwość jechania rowerem po drodze dla rowerów lub w oddzieleniu od ruchu samochodowego.

Na co narzekają bydgoscy rowerzyści?

Na cenzurowanym jest regularne czyszczenie dróg dla rowerów i ich utrzymanie zimą i niedostosowanie do potrzeb rowerzystów cykli sygnalizacji świetlnej. Bydgoscy cykliści zauważają również, że nie są akceptowani przez wszystkich uczestników ruchu drogowego i twierdzą, że między rowerzystami, a kierowcami często dochodzi do konfliktów. Najgorzej wypadła statystyka gdy zapytano o to czy na jezdniach można jechać rowerem szybko i bezpiecznie wraz z autami, zaledwie 3 procent odpowiedziało, że tak. Bardzo źle oceniane są objazdy wytyczane dla rowerzystów przy okazji robót drogowych – są niewygodne i niebezpieczne - twierdzą rowerzyści. Ich rowerowy, co również wynika z badań, są również stosunkowo często narażone na kradzież.

Rower w Bydgoszczy - demokratyczny środek lokomocji

Rowerzyści doceniają masowość jazdy rowerem – w ich ocenie jeżdżą po mieście młodzi, starzy i osoby w średnim wieku. Z ankiet wynika, że jazda rowerem sprawia im radość. Potwierdzają, że rowery można łatwo wypożyczyć w ramach przyjaznego dla użytkowników systemu rowerów publicznych, ich zdaniem dość łatwo dojechać rowerem do centrum miasta. Sporo osób uważa za prawdziwe twierdzenie, że na drogach i ścieżkach dla rowerów osoby młode i osoby w starszym wieku mogą bezpiecznie poruszać się rowerem.

Trwa głosowanie...

Czy wszyscy rosyjscy sportowcy powinni zostać zdyskwalifikowani?

W ankiecie padło jeszcze jedno nietypowe pytanie. Otóż zapytano bydgoskich rowerzystów czy byliby skłonni do przesiadki na rowery elektryczne, gdyby… otrzymali dopłaty do ich zakupu. 15 procent odpowiedziało, że nie ma takich pieniędzy które spowodowałyby porzucenie "zwykłego” bicykla na rzecz „elektryka”, jednocześnie 41 procent zdecydowałoby się na zakup przy 50-procentowej dotacji, a 31 procent – przy dofinansowaniu w wysokości 70 procent kosztów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto