Zobacz wideo: Tir załadowany po sufit wyjechał z Bydgoszczy do Lwowa.
- Akcja pozimowego mycia obejmie łącznie 590 wiat przystankowych i blisko 750 przystanków znajdujących się na terenie miasta - mówi Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Prace polegać będą na dokładnym wyczyszczeniu wodą pod ciśnieniem: szyb, siedzisk, oparć, gablot rozkładowych i reklamowych oraz zadaszeń wiat. Umyte będą również ławki wolnostojące na przystankach, które nie posiadają wiat. Oprócz typowych zabrudzeń, z przystanków usunięte zostaną także graffiti, nielegalne ogłoszenia i naklejki.
Jak informują drogowcy, prace porządkowe obejmują nie tylko same wiaty przystankowe, ale także obszar peronu przystankowego. Z zewnątrz wyczyszczone zostaną również tablice informacji pasażerskiej.
- Prace rozpoczną się 8 kwietnia i potrwają około tygodnia - mówi Tomasz Okoński. - W tym roku każda wiata będzie kompleksowo wyczyszczona przynajmniej 3 razy.
Gdzie powstaną nowe wiaty przystankowe?
W kwietniu drogowcy planują także montaż kolejnych wiat przystankowych w Bydgoszczy.
- Zadaszenia chroniące pasażerów przed deszczem i wiatrem praktycznie, co roku dostawiamy na bydgoskich przystankach - mówi Tomasz Okoński. - Kolejne pojawiają się już niebawem. Jeszcze w kwietniu br. planujemy montaż wiaty na przystanku Fordońska/Łowicka w kierunku Fordonu oraz Bora Komorowskiego/Kiedrowskiego w stronę Mariampola.
Na tym nie koniec. Prowadzone jest bowiem postępowanie przetargowe w zakresie dostawy i montażu kolejnych wiat przystankowych.
- W ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego nowe zadaszenia miałyby stanąć w Łęgnowie - na przystankach: Toruńska/Wypaleniska (w obu kierunkach), Toruńska/Przyłubska (w obu kierunkach) Dworzec Łęgnowo (kierunek Stomil), Toruńska - Wieża Ciśnień (w obu kierunkach) i Plątnowska - Otorowska w stronę Łęgnowa - wylicza Tomasz Okoński.
Ile w Bydgoszczy rocznie kosztują naprawy i serwisowanie wiat?
W Bydgoszczy mamy 590 wiat przystankowych. Ustawiane są zgodnie z kryteriami dotyczącymi liczby pasażerów korzystających z danego przystanku.
- Dodatkowo warunkiem postawienia nowej wiaty są możliwości infrastrukturalne, czyli szerokość chodnika, który w danym miejscu musi wynosić od minimum ok. 2,70 do 3,20 metra szerokości dla wiat ze ścianami bocznymi oraz ok. 2,2 m dla wiat bez ścian bocznych (w zależności od typu wiaty) - wyjaśnia Tomasz Okoński. - Warunkiem jest też odległość od okolicznej zabudowy.
Ze statystyk wynika, że obecnie w Bydgoszczy już blisko 94 proc. pasażerów korzysta z wiat przystankowych.
- Niestety, dochodzi też do zniszczeń na skutek nie tylko dewastacji (wybite szyby, graffiti), ale też wypadków samochodowych, wichur - mówi Tomasz Okoński. - Rocznie na naprawy, serwisowanie i wymianę elementów wiat wydajemy ponad 300 tys. zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?