Budowa trasy tramwajowej do Fordonu jest współfinansowana z rządowego programu „Infrastruktura i Środowisko”. - Podobnie jak w przypadku budowy węzłów integrujących transport kolejowy i komunikację miejską także ten projekt jest stawiany za wzór – podkreśla sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, Paweł Olszewski. – Dlatego podjęta została decyzja o zwiększeniu poziomu dofinansowania kosztów kwalifikowanych. Dotychczas wynosił ono tylko 59 procent. Oznaczało to, że miasto ponosiło bardzo duży ciężar finansowy. Tymczasem jest to projekt, który oddziaływać ma na cały region. Wystarczy zresztą spojrzeć na rozmach inwestycji na węźle Bydgoszcz Wschód – podkreśla minister.
Dziś na pętli przy ul. Wyścigowej zaczęły się także techniczne testy pierwszego z dwunastu zamówionych składów do obsługi linii do Fordonu. Pojazd z końcem października zacznie sprawdzać nowe torowisko. Każdy niskopodłogowy skład pomieści nawet 200 pasażerów. Do tramwaju będzie można również wjechać wózkiem - dzięki wysuwanej automatycznie bądź ręcznie rampie.
Tramwaje będą przystosowane do poruszania się z maksymalną prędkością około 70 km/h.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?