Dostałeś taki SMS z PIN-em od swojej sieci? Szybko zablokuj te wiadomości premium!

(TIK)
- Takie dziwne wiadomości z PIN-ami dostaję od środy... Niby z numeru oficjalnego Orange. Za nic nie wiem o co chodzi. Żadnych aplikacji w ostatnich dniach nie instalowałem - napisał do nas w czwartek pan Jakub z Bydgoszczy.

W środę nasz Czytelnik otrzymał 13 wiadomości, a w czwartek rano, gdy z nim rozmawialiśmy już 7: - W nic nie klikałem, niczego nie uruchamiałem. Nie wiem co robić.

Jak radzi Piotr Derlecki, specjalista ds. bezpieczeństwa CyberRescue: - Tłumacząc treść z języka rumuńskiego, wiadomość brzmi: "Wprowadź kod PIN, aby potwierdzić subskrypcję. Nie udostępniaj nikomu tego kodu PIN". Najprawdopodobniej ktoś na rumuńskiej stronie próbuje na ten numer uruchamiać płatne subskrypcje - tłumaczy ekspert CR. - Orange w takim przypadku do potwierdzenia subskrypcji wysyła kod PIN do przepisania.

- Moim zdaniem klient powinien skontaktować się z Orange w celu zablokowania usług premium, najlepiej od razu i w każdej możliwej postaci jaką oferuje Orange - radzi Piotr Derlecki.

Czytelnik zastosował się do porady - wyłączył usługi premium - i od tego czasu nie otrzymał już ani jednej takiej podejrzanej wiadomości.

Czytaj także

Poprosiliśmy o poradę-komentarz Orange, w którym bydgoszczanin ma telefon. Taką odpowiedź otrzymaliśmy:

- Przedstawione w zrzutach ekranu wiadomości wyglądają na próbę aktywowania serwisu elektronicznego. Są to serwisy o podwyższonej opłacie, świadczone przez dostawców zewnętrznych z tym, że wiadomość SMS wychodzi od Orange.
Te konkretne wiadomości wyglądają na próbę autoryzacji jednego z takich serwisów, pełna aktywacja usługi nastąpiłaby z chwilą realizacji procesu logowania poprzez wpisanie otrzymanego SMS-em PIN-u - podaje biuro prasowe Orange. - Wiadomość przychodzi po uprzedniej próbie uruchomienia serwisu przez klienta lub osoby, która np. omyłkowo wprowadza nieprawidłowy numer telefonu na stronie internetowej dostawcy serwisu. Stąd konieczność autoryzacji PIN-em by w przypadku pomyłki, nie doszło do aktywacji płatnego serwisu u osoby, która nie jest nim zainteresowana.

Jak radzi biuro prasowe sieci, klient dzwoniąc do BOK może poprosić o zablokowanie dostępu do serwisów elektronicznych co sprawi, że w przypadku swojej bądź czyjejś pomyłki, otrzyma jedynie informację, że nie może uruchomić serwisów elektronicznych ze względu na aktywną blokadę.

Zobacz także:

Gdzie w Bydgoszczy żyje się najtaniej? Mieszkańcy ocenili. Z...

Zamiast tarcz miliardy euro z Brukseli?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3