Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dostałeś taki SMS z PIN-em od swojej sieci? Szybko zablokuj te wiadomości premium!

(TIK)
- Takie dziwne wiadomości z PIN-ami dostaję od środy... Niby z numeru oficjalnego Orange. Za nic nie wiem o co chodzi. Żadnych aplikacji w ostatnich dniach nie instalowałem - napisał do nas w czwartek pan Jakub z Bydgoszczy.

W środę nasz Czytelnik otrzymał 13 wiadomości, a w czwartek rano, gdy z nim rozmawialiśmy już 7: - W nic nie klikałem, niczego nie uruchamiałem. Nie wiem co robić.

Jak radzi Piotr Derlecki, specjalista ds. bezpieczeństwa CyberRescue: - Tłumacząc treść z języka rumuńskiego, wiadomość brzmi: "Wprowadź kod PIN, aby potwierdzić subskrypcję. Nie udostępniaj nikomu tego kodu PIN". Najprawdopodobniej ktoś na rumuńskiej stronie próbuje na ten numer uruchamiać płatne subskrypcje - tłumaczy ekspert CR. - Orange w takim przypadku do potwierdzenia subskrypcji wysyła kod PIN do przepisania.

- Moim zdaniem klient powinien skontaktować się z Orange w celu zablokowania usług premium, najlepiej od razu i w każdej możliwej postaci jaką oferuje Orange - radzi Piotr Derlecki.

Czytelnik zastosował się do porady - wyłączył usługi premium - i od tego czasu nie otrzymał już ani jednej takiej podejrzanej wiadomości.

Poprosiliśmy o poradę-komentarz Orange, w którym bydgoszczanin ma telefon. Taką odpowiedź otrzymaliśmy:

- Przedstawione w zrzutach ekranu wiadomości wyglądają na próbę aktywowania serwisu elektronicznego. Są to serwisy o podwyższonej opłacie, świadczone przez dostawców zewnętrznych z tym, że wiadomość SMS wychodzi od Orange.
Te konkretne wiadomości wyglądają na próbę autoryzacji jednego z takich serwisów, pełna aktywacja usługi nastąpiłaby z chwilą realizacji procesu logowania poprzez wpisanie otrzymanego SMS-em PIN-u - podaje biuro prasowe Orange. - Wiadomość przychodzi po uprzedniej próbie uruchomienia serwisu przez klienta lub osoby, która np. omyłkowo wprowadza nieprawidłowy numer telefonu na stronie internetowej dostawcy serwisu. Stąd konieczność autoryzacji PIN-em by w przypadku pomyłki, nie doszło do aktywacji płatnego serwisu u osoby, która nie jest nim zainteresowana.

Jak radzi biuro prasowe sieci, klient dzwoniąc do BOK może poprosić o zablokowanie dostępu do serwisów elektronicznych co sprawi, że w przypadku swojej bądź czyjejś pomyłki, otrzyma jedynie informację, że nie może uruchomić serwisów elektronicznych ze względu na aktywną blokadę.

Zobacz także:

Gdzie w Bydgoszczy żyje się najtaniej? Zobacz ranking bydgoskich osiedli

Gdzie w Bydgoszczy żyje się najtaniej? Mieszkańcy ocenili. Z...

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto