Od ponad miesiąca drogowcy poszerzają ulicę Kamienną na odcinku od Fordońskiej do tzw. ucha Baranowskiego. Prace powodują drobne utrudnienia w ruchu, ale perspektywa uruchomienia dwujezdniowej ulicy cieszy większość mieszkańców. Zwłaszcza kursujących codziennie do centrum fordoniaków.
Modernizacja Kamiennej ma związek z budową duńskiego marketu Ahold w kwadracie ulic: Składowa, Fabryczna, Towarowa i Fordońska. Pieniądze na generalny remont tych ulic drogowcy pozyskali od zagranicznego inwestora.
- Ponad jeden kilometr Kamiennej, od Fordońskiej do Fabrycznej będzie dwujezdniowy. Na szerokim skrzyżowaniu przy Fabrycznej uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna. Dzięki niej mieszkańcy centralnych dzielnic będą mogli wjechać i wyjechać do marketu od Fordońskiej, a Bartodziejów czy Leśnego od Kamiennej. To zapewne usprawni ruch wokół centrum handlowego - tłumaczy Tadeusz Boguta z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszcy.
Wygląd zmieni także Fabryczna, która stanie się jezdnią trzypasmową, a przy wyjazdach - czteropasmową. Odmiana czeka też ulice Towarową i Składową - nie zostaną one poszerzone, ale zyskają nową nawierzchnię.
Po zakończeniu prac, które drogowcy przewidują na jesień, mieszkańcy kursujący na trasie Fordon - centrum poczują zdecydowaną różnicę. Dotąd wielu z nich narzekało, że nowo wybudowana Kamienna jest zbyt wąska by się po niej płynnie poruszać.
- Rozumiem rozczarowania kierowców, ale dla nas najważniejsze było szybkie połączenie Siernieczka z Czyżkówkiem i odciążenie przeładowanej Fordońskiej. I to się udało. Nasza siedziba mieści się przy tej ulicy, więc codziennie obserwuję przejeżdżające samochody. Gołym okiem widać, że ich liczba spadła o 30 - 40 procent. Poszerzenie Kamiennej do Fabrycznej pozwoli jeszcze bardziej odciążyć Fordońską - dodaje T. Boguta.
Do niedawna drogowcy mieli także nadzieję, że za kilka lat kłopoty z korkami na Fordońskiej skończą się raz na zawsze. A wszystko to za sprawą ulicy Nowoakademickiej, która miała łączyć położoną w centrum Fordonu Akademicką z biegnącą wzdłuż Kamiennej ulicą Inwalidów. Ta stara jezdnia miała zostać generalnie zmodernizowana i połączona u wylotu z Kamienną.
- Według naszych symulacji Węzeł Wschodni przejąłby połowę ruchu do i z Fordonu - dodaje T. Boguta.
Na to przyjdzie jeszcze poczekać, bowiem na ostatniej sesji Rady Miasta zadecydowano o przeznaczeniu całego budżetu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej na budowę Węzła Zachodniego. Rozpoczęcie prac we wschodnich terenach miasta odsunięto na 2003 rok.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?