Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk. Tajniki marketingu na Creative Morning

Kazimierz Netka
Kazimierz Netka
Jak kreatywny pomysł może wygrać z dużym budżetem? O tajnikach marketingu, czyli o zdobywaniu biznesowej wiedzy debatowano w gdańskim „Starterze”, podczas kolejnego kreatywnego poranku.

Gdańsk uczestniczy w międzynarodowym projekcie „Creative Cities”, którego realizacja współfinansowana jest ze środków unijnych. Od początku roku, w ramach tego projektu, organizowane są w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości „Starter” spotkania biznesowe z cyklu „Creative Mornings”. Cieszą się one olbrzymią popularnością wśród właścicieli firm, zwłaszcza początkujących. W poniedziałek, 14 maja, odbył się już piąty taki kreatywny poranek, a poświęcony został tematyce marketingu. Po wykładzie odbył się, podobnie jak podczas poprzednich spotkań, tzw. networking, czyli nawiązywanie kontaktów między przedsiębiorcami.

- Jestem tu po raz drugi - mówi Karol Jaworski, handlowiec w firmie zajmującej się dystrybucją mebli. - Przyszedłem, by sprawdzić, czy wśród młodych biznesmenów może być rynek zbytu na nasze towary. Liczę też, że dowiem się czegoś nowego na temat marketingu. Prowadzę stronę internetową naszego sklepu. Informacje, które zdobędę podczas dzisiejszego wykładu, wykorzystam w codziennej pracy.

- Wygrałam tu zaproszenie na warsztaty pod tytułem „Ja przed kamerą” - wspomina Ewa Ziółkowska, właścicielka przedszkola. - Na nich poznałam panią menedżer, od której dowiedziałam się o innych ciekawych warsztatach. Uważam, że warto przychodzić na Creative Mornings.

Czytaj też: O przedszkolu dla biznesu

- Pracuję w branży turystycznej - mówi Monika Kalisz. - Przychodzę na Creative Mornings, bo tu spotykam klientów, kontrahentów, podwykonawców. Niektórzy mogą podsunąć jakieś pomysły...

- Organizujemy te spotkania by wykorzystać potencjał branż kreatywnych do uatrakcyjnienia naszego miasta - mówiła Marta Tyborska z Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości. - Pragniemy też, by w przyszłości powstał klaster branż kreatywnych. Liczę, że spodoba się państwu wykład pod tytułem „Niestandardowe kampanie marketingowe, czyli jak kreatywny pomysł może wygrać z dużym budżetem”, który wygłosi Natalia Hatalska - ekspertka, wykładowca w Szkołe Głównej Handlowej, Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz w Uniwersytecie Gdańskim.

Zdaniem Natalii Hatalskiej, najważniejszy powinien być klient. Jeszcze dwa lata temu podczas badań przeprowadzonych przez Petnor, wynikało, że jest on stawiany przez marketerów na trzecim miejscu: po produkcie i działaniach komunikacyjnych. Konsument powinien być królem, a przynajmniej czuć się jak król, gdy zachęcany jest do skorzystania z usług czy do kupna towaru.
O klientów naprawdę trzeba o nich dbać i uatrakcyjniać kontakty z firmą. Przykładem może być zaangażowanie much do celów marketingowych w Niemczech, gdzie podczas targów książki wykorzystano te owady jako nośniki informacji. Muchy fruwały po salonie wystawienniczym, mając do odwłoków przyczepione malutkie karteczki z informacjami - co uczestnicy Creative Morning zobaczyli na filmie przedstawionym przez Natalię Hatalską.

Czytaj też: O prawach konsumenta

Skąd pomysł na organizowanie kreatywnych poranków? - zapytaliśmy Małgorzatę Jasnoch, prezes zarządu Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości.

- Nasze spotkania są elementem strategii międzynarodowego projektu Creative Cities - mówiła prezes Małgorzata Jasnoch. - Wymieniamy się pomysłami z innymi uczestnikami tego projektu. Nasz jednak jest oryginalny, bo polega na łączeniu wykładów ze spotkaniami ułatwiającymi początkującym przedsiębiorcom nawiązywanie kontaktów, na przykład handlowych. Nie spodziewaliśmy się, że będzie przychodziło aż tyle osób, ale zmieścilibyśmy jeszcze więcej. Creative Mornings to pomysł Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości, stworzony wraz firmą Personal PR, która na nasze zlecenie opracowała strategię wsparcia branż kreatywnych - mówi prezes Małgorzata Jasnoch.

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdańska prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto