Bardzo wąska, ma złą nawierzchnię, brakuje przy niej chodników. Jest niebezpieczna - tak o ulicy Kolbego od lat mówią mieszkańcy Osowej Góry.
- Szczególne trudno mają kierowcy wjeżdżający na Osową Górę od ulicy Grunwaldzkiej. Po prawej stronie jest tam ciąg sklepów i punktów usługowych. Niestety, klientom korzystającym z prowizorycznych parkingów, trudno bezpiecznie włączyć się do ruchu - twierdzi przewodniczący Rady Osiedla Osowa Góra, Kazimierz Oziębłowski.
Drogowcom zabrakło
ZDMiKP postanowił sprawą się zająć i zmodernizować tę jedną z ważniejszych na osiedlu ulic. Wszystko miało zacząć się od wybudowania wewnętrznej drogi oraz dużego parkingu. Drogowcy nie znaleźli jednak na inwestycję pieniędzy. Z prośbą o pomoc zwrócili się więc do właścicieli sklepów.
- Zaproponowaliśmy, by przedsiębiorcy partycypowali w kosztach. Stworzyliśmy wstępny projekt i kosztorys budowy. Rozwiązanie miało przecież w dużej części służyć właścicielom sklepów i ich klientom - tłumaczy Andrzej Pastwa, zastępca dyrektora bydgoskiego Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
Rozmowy z kupcami trwały od grudnia. Pośredniczyła w nich rada osiedla. W tym czasie zorganizowano w jej siedzibie aż trzy spotkania. Jednak ostatecznie nie doszło do porozumienia. Właściciele sklepów nie zgodzili się na finansowanie inwestycji.
Handlowcy przerażeni
- Poinformowano przedsiębiorców, że koszty budowy to około 600 tys. zł. Udział w rozmowach brało sześciu kupców. Nietrudno było wyliczyć, że każdy sklep wyłożyć by musiał po 100 tysięcy zł. Ta suma przeraziła sprzedawców. Kto ma teraz tyle pieniędzy? - zastanawia się przewodniczący rady osiedla.
ZDMiKP twierdzi jednak, że nigdy nie wymieniał kwot, jakie by mieli wyłożyć poszczególni inwestorzy.
- Chcieliśmy przeprowadzić negocjacje. Kupcy jednak stwierdzili, że nie stać ich na wydatki. Dlatego trzeba było szukać rozwiązań zastępczych - tłumaczy A. Pastwa.
W efekcie postawiono specjalne metalowe barierki. Wyznaczają one miejsca, w których pojazdy mogą włączać się do ruchu.
Niestety, pomalowane na żółto poręcze to raczej prowizoryczne rozwiązanie. Regulują wprawdzie ruch, ale nie poprawiają wizerunku osiedla i jakości jazdy.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?