Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Infrastruktura rowerowa w Bydgoszczy rośnie w siłę. W planach kolejne inwestycje

Marta Mikołajska
Marta Mikołajska
W ostatnim czasie miasto oddało do użytku kolejne rasy rowerowe, m.in. wzdłuż rozbudowanej ul. Grunwaldzkiej.
W ostatnim czasie miasto oddało do użytku kolejne rasy rowerowe, m.in. wzdłuż rozbudowanej ul. Grunwaldzkiej. Tomasz Czachorowski
W tym roku w Bydgoszczy do użytku oddanych zostało kilka rowerowych inwestycji. To trasy m.in. wzdłuż ul. Grunwaldzkiej, Kanału Bydgoskiego, ul. Kruszwickiej i wokół placu Poznańskiego, a także dojazd do Lasu Gdańskiego przez wiadukt przy ul. Armii Krajowej. W planie budowa kolejnych.

Obecnie trwają prace przy budowie  dróg rowerowych wzdłuż ul. Focha. Nowa trasa będzie miała charakter wydzielonej drogi dla rowerów. Prace na odcinku od ul. Kordeckiego do mostu Solidarności zostały już wykonane. Obecnie prowadzone są roboty energetyczne, kanalizacyjne i wodociągowe. Zakończenie inwestycji planowane jest jeszcze w tym roku. Koszt to 2,5 mln zł.

Teraz czas na Fordon

Jak zapowiada Tomasz Okoński, w przygotowaniu są już kolejne inwestycje.  

- W porozumieniu ze środowiskami rowerowymi ustalamy kolejność realizacji następnych zadań na przyszły rok. Realizowane będą również zadania przygotowywane w oparciu o BBO, m.in. pierwszy etap tzw. wielkiej pętli Fordonu. Również spółka BPPT planuje rozbudowę infrastruktury dedykowanej rowerzystom. Po uzyskaniu dofinansowania możliwa będzie też budowa dróg rowerowych na kolejnym odcinku bulwarów – mówi Tomasz Okoński.

Jedną z planowanych w najbliższym czasie inwestycji jest także m.in. budowa chodników i drogi rowerowej wzdłuż ul. Jeździeckiej. Inwestycja ma być realizowana na podstawie porozumienia między Bydgoszczą a gminą Osielsko.  

Przetarg ogłoszony 22 czerwca (konsultacje społeczne odbyły się w sierpniu) jeszcze nie został rozstrzygnięty. Jak podaje Gazeta Wyborcza, przyczyną kilkukrotne wyznaczanie terminu otwarcia ofert. Innym problem decydującym o rozstrzygnięciu miały być finanse - szacunkowe koszty inwestycji to 3,6 mln zł – wykonawca zażądał więcej.

O komentarz poprosiliśmy Tomasza Okońskiego, rzecznika ZDMiKP w Bydgoszczy. Podkreśla, że wcześniejsze ogłoszenie przetargu było wynikiem ubiegania się Miasta o unijne dofinansowanie.

Warunki konkursu ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski wymagały, aby dla projektów realizowanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” przetarg był ogłoszony przed terminem złożenia wniosku o unijne wsparcie. Termin otwarcia ofert był natomiast przesunięty w związku z konsultacjami społecznymi oraz pytaniami od wykonawców. To normalna procedura, która ma umożliwić obu stronom pełne przygotowanie się do trwającego postępowania – tłumaczy Tomasz Okoński

Analizy w toku

W przypadku finansów, kosztorys inwestorski opiewał na ponad 3,5 mln zł i opierał się na założeniach koncepcyjnych. W przetargu jednak najniższa oferta opiewała na kwotę  4,7 mln zł. Najdroższa wynosiła prawie 6,3 mln zł.

- Z panem prezydentem, Radą Miasta Bydgoszczy oraz Gminą Osielsko będziemy analizować możliwość zwiększenia finansowania dla przedmiotowego zadania – mówi Tomasz Okoński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto