Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jacek Wojciechowski odpowiada na 13 pytań MM-kowiczów

MM Bydgoszcz
MM Bydgoszcz
Dziękujemy za udział w drugiej edycji cyklicznej akcji "13 pytań do..." i pomoc w przygotowaniu wywiadu z Jackiem Wojciechowskim, prezesem Żużlowego Klubu Sportowego Polonia Bydgoszcz S.A.

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na wybrane pytania Użytkowników MM i prezenterów Radia GRA. Pan Prezes Jacek Wojciechowski sprezentował nam bonusową odpowiedź. Serdecznie dziękujemy za owocny dialog!

1. Czy klub pomoże Grzegorzowi Walaskowi w poszukiwaniu sponsorów?
- Jacek Wojciechowski:
Grzegorz Walasek jest zawodowcem i profesjonalistą. W pełni odpowiada za swoje sprawy biznesowe. Oczywiście, my jako klub pomagamy mu w aklimatyzacji w nowym otoczeniu. Między innymi dzięki uprzejmości właścicieli Hotelu Maraton ma zapewnione noclegi w Bydgoszczy. Organizujemy również spotkania z potencjalnymi sponsorami. Miejmy nadzieję, że skuteczną jazdą przekona ich do siebie. Pragnę jednak podkreślić, że my przede wszystkim skupiamy się na sponsorach klubu i pracujemy nad własnym budżetem.

2. Jakie działania podejmie Pan jako prezes Polonii, aby drużyna za rok, najpóźniej dwa walczyła bezpośrednio o mistrzostwo Polski? Innymi słowy, w jaki sposób chce Pan zbudować skład?

- Kiedy przyszedłem do klubu, postawiłem sobie za cel, aby drużyna systematycznie osiągała lepsze wyniki i prezentowała wyższy poziom. Przy pomocy zespołu negocjacyjnego udało się ściągnąć Grzegorza Walaska, który, chyba nikt nie zaprzeczy, jest jednym z filarów drużyny. Początek rozgrywek potwierdza, że jest to najbardziej trafiony transfer w lidze polskiej. Robert Kościecha w naszych założeniach miał stanowić uzupełnienie prowadzącego parę i dostarczać cenne punkty, z czego się wywiązuje. Nie przekreślam również Gizatullina, który ma co prawda problemy z odnalezieniem się w Ekstralidze. Niemniej drzemie w nim duży potencjał i jeśli tylko odnajdzie się na torach ekstraligowych, będziemy mieli z niego pociechę. Nie oznacza to, że nie zakładamy wzmocnień w przyszłym sezonie. Należy jednak pamiętać, że od przyszłego roku podstawowym seniorem będzie Emil Sajfutdinov.

3.
Kiedy zostanie przebudowany stadion im. Józefa Piłsudskiego przy Sportowej 2?

- Właścicielem obiektu jest Miasto Bydgoszcz. Liderem projektu przebudowy stadionu Pan Prezydent Konstanty Dombrowicz. W tym zakresie do zadań ŻKS Polonia Bydgoszcz należało zidentyfikowanie oczekiwań FIM na okoliczność przygotowania planu modernizacji tak, aby stadion posiadał kategorię A, przy optymalizacji kosztów. Kategoria A klasyfikuje stadion do realizacji zawodów do poziomu mistrzostw świata, w tym Grand Prix. To zostało przygotowane. Strategia Miasta to miedzy innymi „Bydgoszcz Miastem Sportu”. Elementem tej strategii jest misja Spółki ŻKS Polonia Bydgoszcz S.A. – żużel. Z mojej wiedzy wynika, że w latach 2011 i 2012 do takiej modernizacji dojdzie. Natomiast po wszelkie dalsze informacje w tej sprawie odsyłam do Pana Prezydenta. To wykracza poza moje kompetencje i uprawnienia.

4.
Czy posiadacz karty kibica na ten sezon będzie musiał wyrabiać następną w przyszłym sezonie? Zapłacić za przedłużenie obecnej?

- Na pewno dotychczasowi posiadacze Kart Kibica będą traktowani na preferencyjnych warunkach. Konkrety zostaną przedstawione po zakończeniu tego sezonu. Nie ukrywam, że cały czas prowadzimy rozmowy z dużymi sponsorami, którzy są zainteresowani tym produktem. W naszych głowach drzemie wiele koncepcji. Która z nich okaże się najbardziej właściwa, zdecydujemy po zakończeniu negocjacji. Lojalność klienta, a tak traktujemy każdego kibica Polonii, buduje się latami. Chcemy by z każdym rokiem nasza oferta była atrakcyjniejsza.

5. Czy klub wprowadzi minikarnety? Na pewno przyciągnęłoby to więcej ludzi.
- Pracujemy nad nowymi formami promocji, które chcemy wprowadzić jeszcze w tym sezonie. Jedną z nich są minikarnety, ale nad tym czy zdecydujemy się je wprowadzić, musimy się poważnie zastanowić. Może inna forma promocji…?

6. Czy nastąpi zmiana asortymentu w sklepie kibica?
- Zdaję sobie sprawę, że nasza oferta jest bardzo uboga. Dotychczas mocno pracowaliśmy nad wizerunkiem klubu. Jednym z kolejnych kroków będzie rozbudowanie oferty gadżetów. Nasz dział marketingu przygotowuje już konkretne projekty. Liczymy również na propozycje przesyłane przez kibiców. Niemniej rozpatrujemy te działania biznesowo. Tak, aby stanowiły również wartość dodaną dla Klubu.

7. Czy klub ma zamiar zmienić w końcu nędznie wyglądające programy meczowe, (większy rozmiar, więcej tekstu do czytania dla kibiców)?
- Planowaliśmy wprowadzić zmianę formatu już w tym roku, ale musieliśmy zrezygnować z konkursu współorganizowanego z salonem Honda Nova Motor, a co za tym idzie ograniczyć pewne koszty. W tym roku nie będzie to możliwe, jednak postaramy się znacznie rozbudować treść, aby program stał się atrakcyjniejszy dla kibiców.

8. Jakie klub ma przychody ze sprzedaży energy drinka?
- Przychody z tego obszaru są marginalne. Z uwagi na czas określony obowiązywania umowy podjęliśmy działania prawne mające na celu uzdrowienie tematu.

9. Czy klub rozważa wprowadzenie zniżek dla studentów?
- Dla studentów i zakładów pracy przygotowaliśmy rabaty na zamówienia grupowe. Wystarczy na przykład poprzez samorząd studencki zamówić 25 biletów, a cena jednostkowa wejściówki po przyznaniu tego rabatu będzie niższa niż z Kartą Kibica. Chcemy dzięki temu zachęcać kibiców do większej aktywności. Wiele osób podkreśla, że gdyby bilety były tańsze, na stadion przychodziłoby więcej kibiców. Stwarzamy takie możliwości, wystarczy zebrać grupę kolegów czy współpracowników, aby otrzymać atrakcyjny rabat.
Czy posiadacze karnetów będą mogli przedłużyć karnet na fazę play off, czy też będą zmuszeni do kupowania biletów przed każdym meczem…? Postaramy się przygotować atrakcyjne rozwiązanie dla osób, które posiadają karnety.

10. Czy w przyszłym sezonie okres sprzedaży karnetów będzie dłuższy?
- Przede wszystkim chcemy zacząć sprzedawać karnety dużo wcześniej. Dzięki temu wydłuży się okres umożliwiający ich zakup. Na pewno przygotujemy też akcje promocyjne. Będziemy działali konsekwentnie i musimy przyzwyczaić klienta, że dany produkt, a więc karnet, będzie można zakupić w określonym czasie.

11. W przyszłym sezonie Emil Sajfutdinow będzie seniorem; czy klub zamierza szukać nowego zagranicznego juniora, czy też będzie stawiał na wychowanków?
- Podjęliśmy działania w zakresie przygotowywania własnych kadr młodych żużlowców, m.in. przyśpieszyliśmy wspólnie z Prezesem BTŻ panem Markiem Bąkowskim budowę minitoru, który planujemy oddać do eksploatacji jeszcze przed wakacjami. Jednakże proces szkolenia własnych kadr to działanie długofalowe.

12. Czy pojawi się więcej punktów partnerskich?
- Cały czas pracujemy nad zwiększeniem liczby punktów partnerskich. Tak jak wspomniałem wcześniej, chcemy, aby nasz klient otrzymywał coraz atrakcyjniejszą ofertę poszerzoną o jak największą paletę partnerów.

13. Co uznaje pan za swój największy sukces od czasu objęcia fotela prezesa Polonii?

- Poprawę wizerunku klubu oraz to, że zaczynamy być organizacją „uczącą się”. Wprowadzamy nowe rozwiązania, które przynoszą mniejsze lub większe efekty. Jeżeli wymagają dopracowania, to bardzo chętnie przysłuchujemy się krytycznym, ale - co podkreślam - konstruktywnym uwagom. Dzięki temu staramy się poprawiać działania naszej organizacji.

14. Radio GRA: Proszę wymienić plusy i minusy poprzedniego prezesa – Leszka Tillingera.
- Zgodnie ze statutem Spółki ŻKS „ Polonia Bydgoszcz” S.A. kadencja członków zarządu trwa trzy lata. Po zakończeniu kadencji akcjonariusze zdecydowali się powołać na kolejną kadencję nowego prezesa. To była to decyzja na pewno przemyślana. Dlatego wszelkie pytania w sprawie oceny zarządu poprzedniej kadencji należy kierować do nadrzędnych organów Spółki.
Osobiście mogę spekulować, że jeżeli propozycja padła do osoby spoza środowiska sportowego, to może chodziło o inne spojrzenie na ten podmiot gospodarczy. Upraszczając, być może odpowiedź tkwi w nazwie i rodzaju Spółki: Żużlowy Klub Sportowy „Polonia Bydgoszcz” Spółka Akcyjna – jest to oczywiście moje prywatne zdanie. Nowy zarząd skupia się bardziej na działalności gospodarczej (podmiocie działającym na podstawie kodeksu spółek handlowych), a pochodną jest klub.
Pozwalam sobie wsnuć taką teorię na bazie swoich doświadczeń. W jednej ze spółek otrzymałem zadanie połączenia działu księgowości z działem finansowym i wprowadzeniem controlingu. Po wstępnej analizie doszedłem do wniosku, że oba działy pracują prawidłowo. W efekcie skupiłem się na dziale finansowym, wykorzystując historycznie dane księgowe służebnie do budowy modelu controlingowego na bazie działu finansowego. Dział księgowy nadal bez problemu rozliczał się budżetem państwa, natomiast controling przygotowywał przyszłościowe modele biznesowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

MECZ Z PERSPEKTYWY PSA. Wizyta psów z Fundacji Labrador

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto