Kasownik nie działa, a chcesz zapłacić za przejazd autobusem lub tramwajem kartą? W razie kontroli zapłacisz karę

Mikołaj Romanowski
Mikołaj Romanowski
System płatności bezgotówkowej za bilet w pojazdach komunikacji miejskiej w Bydgoszczy wprowadzono w 2018 roku. Fot. Tomasz Czachorowski, zdjęcie archiwalne
System płatności bezgotówkowej za bilet w pojazdach komunikacji miejskiej w Bydgoszczy wprowadzono w 2018 roku. Fot. Tomasz Czachorowski, zdjęcie archiwalne
Udostępnij:
Z naszą redakcją skontaktował się Czytelnik, który zasygnalizował powtarzający się problem braku możliwości skorzystania z kasowników akceptujących karty zbliżeniowe. W teorii urządzenia te umożliwiają wygodną bezgotówkową płatność za bilet w bydgoskich autobusach i tramwajach. W praktyce bywa, że płatność kartą za bilet bywa trudna, a czasem wręcz niemożliwa. O komentarz poprosiliśmy ZDMiKP w Bydgoszczy.

Zobacz wideo: W Bydgoszczy trwa budowa mostów. Miasto stoi w korkach

Jazda na gapę z duszą na ramieniu

- Coraz częściej w bydgoskiej komunikacji spotykam niedziałające kasowniki - pisze pan Maciej. - Taki komunikat widnieje na kasowniku w trakcie całego kursu. Czasem w ogóle nie działa. W takiej sytuacji zastanawiam się, czy kontynuować podróż? Co w przypadku kontroli biletowej? Jak się zachować? Problem nie dotyczy tylko mnie. Widzę wiele osób, które nie mogą kupić biletu. One także zastanawiają się, co dalej. Do kierowcy dostępu nie ma, finalnie pasażer jedzie na gapę, nie wiedząc, jakie mogą być tego konsekwencje. Miasto nie zarabia. Po co nam system który nie działa?

Takich przypadków jest więcej

Skala problemu jest większa, a podobnych sygnałów do tego od pana Macieja, dostaliśmy więcej.
Inny czytelnik opisał sytuację, w której się znalazł po wejściu do tramwaju nr 10, jadącego z Fordonu do pętli w Myślęcinku. - Wsiadłem na przystanku Wolna/Andersa, stanąłem za mężczyzną, który kupował bilet online w kasowniku. Gdy sfinalizował transakcję i chciałem skorzystać z tej samej opcji opłacenia przejazdu, kasownik zablokował się, wyświetlił się komunikat o przerwie technicznej - relacjonuje pan Jerzy, mieszkaniec osiedla tatrzańskiego. - Skonsternowany chciałem skorzystać z biletomatu, sprzedającego bilety papierowe, ale on również nie działał. Stałem tak przez kilka minut i w końcu kasownik online odblokował się i udało mi się zapłacić za przejazd. Zastanawiam się, co byłoby, gdyby w tym czasie odbywała się kontrola biletów.

Co na to ZDMiKP?

Skontaktowaliśmy się z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy z prośbą o instruktaż dla pasażerów, którzy znajdą się w takiej sytuacji. Odpisał nam rzecznik ZDMikP, Tomasz Okoński: "Urządzenia do płatności kartą za przejazd są urządzeniami zewnętrznymi obsługiwanymi przez Mennicę Polską. Są one zamontowane we wszystkich bydgoskich autobusach i tramwajach (w starszych modelach tramwaju tylko w 1 wagonie). Należy mieć na uwadze, że pojazd jest w ruchu i mogą pojawić się chwilowe problemy z zasięgiem. Tego rodzaju sytuacje zdarzają się jednak wyjątkowo rzadko i stanowią ułamek wszystkich przeprowadzonych operacji płatniczych.".

Nie udało Ci się zapłacić za przejazd kartą? To Twój problem...

- Z informacji uzyskanych od Operatora systemu OPS wynika, że awaryjność sprzętu jest na identycznym poziomie jak w latach ubiegłych i jest znikoma - informuje Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP. - Operator zaznacza, że na bieżąco monitoruje pracę wszystkich urządzeń. W sytuacji awaryjności urządzenia pasażer nie zostaje zwolniony z obowiązku posiadania ważnego dokumentu przewozu. Jednakże należy zaznaczyć, że każda sytuacja obwarowana jest innymi okolicznościami. Pasażer, który otrzymał wezwanie za brak dokumentu przejazdu, może złożyć reklamację. Każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie.".

Od początku roku do końca sierpnia wykonano już ponad 2 mln płatności kartą za bilet w bydgoskich autobusach i tramwajach - Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP.

Trwa głosowanie...

Jaki jest Twój ulubiony park w Bydgoszczy?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie