Kładki w Bydgoszczy będą w najbliższym czasie remontowe. Zobacz, które!
Obiekt jest płytowy jednoprzęsłowy o konstrukcji przęsła żelbetowej i długości całkowitej 7,40 m. Przęsło o szerokości 2,75 m oparte jest na ścianach ceglanych Śluzy nr 5 Starego Kanału Bydgoskiego, wpisanego do rejestru zabytków (sama kładka wybudowana została w 1991 r. przez nieistniejący już bydgoski Rawex). Nawierzchnia na obiekcie bitumiczna, balustrady stalowe z płaskowników.
Pierwsza kładka powstała w tym miejscu już w 1774 r. i stanowiła wąskie przejście techniczne dla obsługi wówczas jeszcze drewnianej śluzy.
Nowsza, szersza pojawiła się na początku XIX wieku przy okazji przebudowy śluzy na ceglaną i zaopatrzona była w siedziska dla spacerowiczów.
W 1948 r. została zastąpiona konstrukcją na stalowych dźwigarach, które jednak z czasem przekorodowały i ostatecznie obiekt został zastąpiony współczesnym.