Pralnia przy ulicy Radomskiej będzie otwarta dla oczekających na swoje rzeczy klientów
Nareszcie, pralnia mająca swoją siedzibę w centrum handlowym przy ulicy Radomskiej w Kielcach, zostanie otwarta dla czekających (od miesięcy) klientów.
Przypomnijmy. Pierwszy sygnał o tym, że pralnia nie działa, otrzymaliśmy na przełomie lutego i marca tego roku. To właśnie wtedy, do redakcji Echa Dnia zgłosiła się czytelniczka z prośbą o interwencję. Jak twierdziła, w pierwszej połowie lutego w pralni "na Radomskiej" pozostawiła parę rzeczy do wyczyszczenia. Kilka dni później - po wykonanej usłudze - chciała je stamtąd odebrać. Wówczas okazało się, że lokal jest zamknięty i nie ma żadnej informacji kiedy znów będzie otwarty. Postanowiła zadzwonić pod numer telefonu znaleziony w internecie, jednak nikt nie odpowiadał. Podobnie sytuacja wyglądała wtedy, gdy wybrała numer do sieci pralni Panda (do której, według informacji - przynależała również pralnia w Kielcach). Po sygnale czytelniczki udaliśmy się na miejsce.
Rzeczywiście, lokal był zamknięty "na cztery spusty". Żaluzje zaciągnięte i żadnej informacji na miejscu. Postanowiliśmy zapytać okolicznych sprzedawców, czy nie wiedzą co się stało. Nikt nie potrafił udzielić odpowiedzi na to pytanie. Podkreślali jednak, że wiele osób - podobnie jak my - pyta o pralnię, bo zostawiło tam swoje rzeczy.
O komentarz w sprawie poprosiliśmy też Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Dariusza Pyka, który wiedział już o sprawie i podjął pierwsze kroki, ku jej rozwiązaniu.
Więcej, przeczytasz tutaj:
17 maja 2023 roku powróciliśmy do sprawy pralni przy Radomskiej. W międzyczasie, do naszej redakcji spływały kolejne sygnały od zaniepokojonych klientów. Jak pisano w jednym z listów: "(..)Moi teściowie emeryci, pozostawili w pralni rzeczy do prania i zapłacili znaczną dla nich kwotę pieniędzy. Zostali bez pieniędzy oraz stracili w zajściu koce na których im zależało. (...)" (pisownia oryginalna - red.)
O komentarz w sprawie ponownie poprosiliśmy Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Dariusza Pyka.
- Do mojego biura również docierały sygnały dotyczące tej pralni i problemów z ewentualnym odbiorem ubrań, które tam trafiły w celu wykonania usługi. Podjąłem czynności zmierzające do wyjaśnienia sytuacji. Skierowałem oficjalne wystąpienie do firmy Vector S.A., która jest właścicielem tej pralni, o udzielenie mi informacji. W treści odpowiedzi jaką uzyskałem, dowiedziałem się, że firma prowadzi rozmowy ze sklepem Auchan w celu udostępnienia lokalu, do możliwości odbioru towaru, który tam się znajduje
- informował w maju rzecznik, Dariusz Pyk.
Przy lokalu, gdzie jeszcze w lutym mieściła się pralnia, pojawiła się także tabliczka z komunikatem Auchan Polska:
"Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, nie prowadzi działalności usługowej w postaci pralni chemicznej. Dane podmiotu, który jest w posiadaniu Państwa odzieży znajdują się na otrzymanym paragonie. Uprzejmie prosimy o kontakt bezpośrednio z tym podmiotem i ustalenie terminu zwrotu odzieży."
Czytaj więcej tutaj: Pralnia przy ulicy Radomskiej w Kielcach wciąż pozostaje zamknięta. Sytuacja jest patowa! Co na to Miejski Rzecznik Konsumentów?
Dobra wiadomość dla klientów pralni w Kielcach
Po wielu tygodniach niepewności i bezskutecznych próbach kontaktu, na pralni przy Radomskiej, pojawił się ważny dla klientów komunikat. Oto jego treść:
"Szanowni Państwo, właściciele rzeczy pozostawionych firmie Vector S.A. działającej pod logo Pralnia Panda proszeni są o odbiór swojego mienia w dniach:
16.06.2023 (piątek) w godzinach: 14-16
20.06.2023 (wtorek), w godzinach: 12-14
Rzeczy będą wydawane w lokalu, w którym mieściła się Pralnia Panda.
Odbiór rzeczy będzie możliwy po przedstawieniu dokumentu potwierdzającego przekazanie mienia firmie Vector S.A."
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?