Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
3 z 4
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
- Na pudełku jest napisane, że produkt netto ma 125 g....
fot. Zdjęcie klienta Biedronki

Klient Biedronki zważył łososia. Różne wagi na opakowaniu i w realu?

- Na pudełku jest napisane, że produkt netto ma 125 g. Najpierw zważyłem pudełko z folią, wyszło 10,88 g, a potem łososia w pudełku i waga pokazała 118, 79 g. Wniosek: łosoś nie waży tyle, ile podał producent na opakowaniu. Towar jest niedoważony! - przekonuje bydgoszczanin.

Niedoważony towar?

Dodaje: - Proszę sobie wyobrazić różnicę, gdy weźmiemy np. 100 kg tego produktu, albo tonę! Bo przecież my mówimy tylko o jednym opakowaniu. Na drugi dzień znów kupiłem łososia z tej samej partii i w tym samym sklepie. Waga na opakowaniu też była inna, choć w tym przypadku różnica była nieco mniejsza. Podkreślę, że za każdym razem używałem tej samej, profesjonalnej, wagi - opowiada mężczyzna. Masa netto oznacza, że tyle powinien ważyć sam produkt bez opakowania. Mówi, że zgłosił problem na infolinii Biedronki i wysłał również zdjęcia. Wcześniej swoje uwagi zgłosił w sklepie, w efekcie czego usłyszał, że sprawą zajmuje się dział kontroli. Tyle "bez ściemy" zarabiają kasjerzy w Biedronce i Lidlu! Zobacz najnowsze stawki netto

Inspekcja Handlowa: Chętnie zajmiemy się zgłoszoną nieprawidłowością

O komentarz poprosiliśmy m.in. Luizę Chmielewską, naczelnik Wydziału Prawno - Organizacyjnego i Pozasądowego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy: - Deklarowana masa netto produktu powinna być zgodna z rzeczywistą. Taka rozbieżność, jaką widać na zdjęciach, to nieprawidłowość, tym bardziej, że waga (przyrząd) wygląda na taką, której używa się w handlu, a nie na wagę domową (np. kuchenną) która podaje jedynie przybliżony wynik. Chętnie zajmiemy się zgłoszoną nieprawidłowością, jako organ kontroli.

Biedronka: Producent nie stwierdził nieprawidłowości

Oto z kolei komentarz Biedronki: Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska odpowiedziała nam: „Po otrzymaniu zgłoszenia klienta niezwłocznie zgłosiliśmy sprawę do działu jakości naszej firmy oraz skontaktowaliśmy się z producentem wskazanego artykułu. Ten dokładnie przeanalizował proces produkcji i nie stwierdził żadnych nieprawidłowości zarówno na etapie stałych kontroli masy wyrobu, jak i jego pakowania. Co ważne, kontrole masy produktów prowadzone są przez producenta przy użyciu legalizowanych wag, które spełniają wymagane w handlu normy dotyczące dokładności pomiarów. Zaznaczamy, że nie dysponując szczegółowymi danymi dot. zakupionych przez klienta produktów oraz wiedzą o tym, czy waga w domu klienta była prawidłowo skalibrowana, trudno jest nam jednoznacznie odnieść się do zgłoszenia. Niemniej jednak zobowiązujemy się kompleksowo zająć sprawą, gdyż zarówno najwyższa jakość oferowanych przez nas produktów, jak i zrozumiała dla klientów komunikacja ich właściwości, jest dla nas sprawą priorytetową. Zobowiązaliśmy producenta do prowadzenia dalszych kontroli zarówno podczas procesu produkcyjnego, jak i na końcowym jego etapie. A my, jako dystrybutor, podejmiemy także dodatkowe wewnętrzne kontrole oraz zlecimy takowe w niezależnym laboratorium.”

Zobacz również

Sikorski chce utworzenia unijnej ciężkiej brygady. "Europa nie może być bezbronna"

Sikorski chce utworzenia unijnej ciężkiej brygady. "Europa nie może być bezbronna"

Wybuch gazu w Częstochowie w  kanalizacji burzowej

Wybuch gazu w Częstochowie w kanalizacji burzowej

Polecamy

Jak ustrzec się kary za grillowanie? Zobacz, co mówią przepisy prawa

Jak ustrzec się kary za grillowanie? Zobacz, co mówią przepisy prawa

Rewitalizacje w Bydgoszczy. Inwestycje za niemal 200 milionów złotych

Rewitalizacje w Bydgoszczy. Inwestycje za niemal 200 milionów złotych

Pijesz wino po opalaniu? Czeka cię długie życie

Pijesz wino po opalaniu? Czeka cię długie życie