Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejny krok do rozbudowy trasy WZ w Bydgoszczy. Droga będzie szersza i szybsza [rozmowa]

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Tomasz Okoński
Tomasz Okoński ZDMiKP
Wydana została decyzja środowiska dla rozbudowy trasy WZ w Bydgoszczy. W oparciu o nią drogowcy z Bydgoszczy zlecą opracowanie projektu niezbędnego do rozpoczęcia I etapu. Rozmawiamy z Tomaszem Okońskim, rzecznikiem ZDMiKP w Bydgoszczy.

Co oznacza wydanie decyzji środowiskowej dla rozbudowy trasy WZ? Czy będzie szersza, bardziej przepustowa?

To kolejny krok do realizacji tego ważnego dla mieszkańców zadania. Wydana decyzja wskazuje elementy jakie muszą zostać wykonane w trakcie planowanej budowy aby chronić mieszkańców i środowisko np. ekrany akustyczne czy odwodnienie drogi. Dodatkowo decyzja pozwala też przystąpić do opracowania szczegółowej dokumentacji, niezbędnej do rozpoczęcia prac budowlanych.

Trasa WZ to ciąg ulic W. Pileckiego, Artyleryjska i Kamienna od węzła zachodniego do planowanego węzła wschodniego na styku z ulica Fordońską. Cała trasa docelowo ma mieć długość 8,6 km.
Trasa zostanie rozbudowana do układu z dwiema jezdniami, część skrzyżowań zostanie przebudowana na rozwiązania wielopoziomowe (skrzyżowania z Gdańską, Sułkowskiego, Wyszyńskiego, Węzeł Wschodni) – zatem zarówno przepustowość trasy, jak i bezpieczeństwo ruchu drogowego ulegną znacznej poprawie.

Jakie ew. poprawki założeń zmieniły konsultacje wśród bydgoszczan?

Początkowo przygotowaliśmy 3 warianty. W toku konsultacji społecznych, które zorganizowaliśmy 3 lata temu powstał dodatkowy, czwarty wariant uwzględniający wiele uwag bydgoszczan. Do tych rozwiązań przychyliła się również Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy uznając go za najbardziej zasadny. Wariant wybrany w oparciu o konsultacje z mieszkańcami zakłada między innymi dobudowanie drugiej jezdni oraz budowę dwupoziomowych skrzyżowań na połączeniu trasy z ulicami Gdańską, Sułkowskiego i Wyszyńskiego. Przewiduje też budowę drugiego mostu na Brdzie na Jachcicach oraz wiaduktu nad torami kolejowymi w rejonie zakładu Pesy.
Poza tym opracowanie objęło także węzeł wschodni, czyli połączenie drogowe ulic Kamiennej i Lewińskiego wraz z przyległymi ulicami. Dzięki tej inwestycji kierowcy korzystający z Trasy WZ i ulicy Lewińskiego nie będą musieli pokonywać przejazdów kolejowych. Projektowany węzeł ułatwi też wyjazd z ul. Spornej na Fordońską. Warto wspomnieć, że prace zakładają też budowę między innymi oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej, chodników, dróg rowerowych oraz ekranów akustycznych.

Kiedy możemy się spodziewać rozpoczęcia prac budowlanych?

W pierwszej kolejności należy zlecić i wykonać dokumentację projektową – projekty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji ZRID oraz projekty wykonawcze. Zakładamy że dzięki kompleksowo przygotowanej dokumentacji, możliwe będzie pozyskanie dofinansowania zewnętrznego na budowę.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kolejny krok do rozbudowy trasy WZ w Bydgoszczy. Droga będzie szersza i szybsza [rozmowa] - Express Bydgoski

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto