Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kończy się już Bydgoska Masa Krytyczna. Ostatnia w 2020? [zdjęcia, wideo]

Agata Kozicka
Przejazdy BMK, jak zawsze podkreślają ich organizatorzy, są po to, by zaznaczyć, że ruch rowerowy w Bydgoszczy jest ważny, że rowerzystów jest tylu, iż trzeba ich brać pod uwagę organizując ruch drogowy w mieście. Przez ostatnie lata wiele udało się osiągnąć. Środowiska rowerowe biorą czynny udział w konsultacjach dotyczących nowych inwestycji, a ich głos jest coraz poważniej traktowany.

Niektóre miasta, gdzie rowerzystom udało się zająć odpowiednie „miejsce” w ruchu drogowym, zaprzestała przejazdów. Bydgoszcz pierwszy tegoroczny przejazd nazwała „Skończmy z Bydgoską Masą Krytyczną!”

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl
Przejazdy BMK, jak zawsze podkreślają ich organizatorzy, są po to, by zaznaczyć, że ruch rowerowy w Bydgoszczy jest ważny, że rowerzystów jest tylu, iż trzeba ich brać pod uwagę organizując ruch drogowy w mieście. Przez ostatnie lata wiele udało się osiągnąć. Środowiska rowerowe biorą czynny udział w konsultacjach dotyczących nowych inwestycji, a ich głos jest coraz poważniej traktowany. Niektóre miasta, gdzie rowerzystom udało się zająć odpowiednie „miejsce” w ruchu drogowym, zaprzestała przejazdów. Bydgoszcz pierwszy tegoroczny przejazd nazwała „Skończmy z Bydgoską Masą Krytyczną!” >> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl Filip Kowalkowski
Przejazdy Bydgoskiej Masy Krytycznej wchodzą w ostatnią fazę - może do 2020 roku uda się z nią skończyć. Na razie stawia sobie cele.

Przejazdy BMK, jak zawsze podkreślają ich organizatorzy, są po to, by zaznaczyć, że ruch rowerowy w Bydgoszczy jest ważny, że rowerzystów jest tylu, iż trzeba ich brać pod uwagę organizując ruch drogowy w mieście. Przez ostatnie lata wiele udało się osiągnąć. Środowiska rowerowe biorą czynny udział w konsultacjach dotyczących nowych inwestycji, a ich głos jest coraz poważniej traktowany.

Niektóre miasta, gdzie rowerzystom udało się zająć odpowiednie „miejsce” w ruchu drogowym, zaprzestała przejazdów. Bydgoszcz pierwszy tegoroczny przejazd nazwała „Skończmy z Bydgoską Masą Krytyczną!”

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Ale nie od razu. - Chcemy osiągnąć pewne cele, zanim odwołamy przejazdy - zaznacza Sebastian Nowak z BMK. M.in. chodzi o zwiększenie liczby osób korzystających z roweru, jako środka transportu w mieście. Ile to jest dziś mieszkańców? Trudno powiedzieć. Ostatnie dane, jakie posiadają Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna to 2 proc. - Ale myślimy, że tych osób jest już więcej, bo w ostatnich latach widzimy poważny wzrost - uważa Nowak. - Chcielibyśmy, by było to przynajmniej 20 proc.

Poza tym BMK chce, by jeździło się po Bydgoszczy bezpieczniej, by sieć dróg rowerowych pozwalała przedostać się z północy na południe i ze wschodu na zachód miasta. - Przy sprzyjających wiatrach myślimy, że jest to do osiągnięcia do 2020 roku - dodaje Nowak.

Masa Krytyczna Bydgoszcz 27.01.2017

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto