Pierwszorzędną rolą systemu będzie wprowadzenie priorytetu dla tramwajów na głównych skrzyżowaniach w mieście. Oznacza to, że tramwaje przestaną tracić cenne minuty przed skrzyżowaniami. Z drugiej strony - komputer będzie zliczał ilość samochodów poruszających się w różnych kierunkach na skrzyżowaniach i do natężenia ruchu dostosowywał cykl sygnalizacji świetlnej. ITS będzie obejmował aż 52 sygnalizacji w mieście. Systemy wizualnej informacji mają ostrzegać kierowców prywatnych aut o możliwych korkach i proponować inne możliwe kierunki dotarcia do miejsca przeznaczenia.
Innym usprawnienie dla pasażerów komunikacji miejskiej będzie instalacja na węzłach przystankowych tablic z odjazdami autobusów i tramwajów w czasie rzeczywistym. Wyświetlaczy ma być aż 180 na 90 przystankach. Taki system doskonale sprawdza się min. w Warszawie i Gdańsku.
Zmiany w komunikacji miejskiej od 14 maja. Tramwaje w Bydgoszczy pojadą inaczej
Całość IST ma być gotowa za trzy lata, ale pierwszy etap będzie wdrażany już w związku z budowa linii tramwajowej na Dworzec Główny.
System kosztować będzie blisko 70 mln zł, z czego aż 56 mln zł sfinansuje Unia Europejska.
System obejmie obszar centrum Bydgoszczy, a jego granicę wyznaczą:
- od północy - Kamienna, Artyleryjska, Zygmunta Augusta;
- od zachodu: Dworcowa, Królowej Jadwigi, Focha, Szubińska i Piękna;
- od południa: Solskiego i Wojska Polskiego;
- od wschodu: Ujejskiego, Jana Pawła II, Most Pomorski i Wyszyńskiego z Fordońską aż do pętli przy Wyścigowej
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?