Koperty z ofertami na przebudowę wiaduktu na Armii Krajowej w Bydgoszczy otwarte. Zainteresowane firmy chcą więcej niż planowano wydać

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Prace przy wschodnim wiadukcie prowadzone były w latach 2019-2020.
Prace przy wschodnim wiadukcie prowadzone były w latach 2019-2020. Tomasz Czachorowski
Udostępnij:
We wtorek (24 maja) miasto poznało oferty firm zainteresowanych przebudową zachodniego wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej. Wszystkie propozycje przekraczają kwotę, jaką przewidziano na realizację inwestycji.

Przebudowa zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy

Przetarg na prace projektowe i budowlane ogłoszono w maju. W zakres zadania ma wchodzić optymalizacja dokumentacji, rozbiórka obiektu i budowa nowego oraz doprojektowanie dodatkowych elementów.

Oferty w przetargu złożyło 5 firm. Na inwestycję przewidziano wydanie kwoty 25 mln zł. Najtańszą ofertę złożyła firma Mostostal Kielce, która wyceniła inwestycję na blisko 29 mln zł. Prawie 2 mln zł więcej proponuje Want z Tczewa (odpowiedzialna za pracę przy wschodnim wiadukcie), a kwotę 31,5 mln zł bydgoska spółka Kormost. Budową nowego wiaduktu zainteresowane są także firmy Primost Południe z Będzina (35,7 mln zł) oraz Most z Sopotu (38,85 mln zł).

Wszyscy zainteresowani zapewniają gwarancję jakości na wykonane zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowych na 15 lat. Nie ma też różnic dotyczących terminu wykonania podpór wiaduktu oraz wytworzenia całej zasadniczej konstrukcji stalowej przęsła i łuków nośnych, złożonej na terenie wytwórni lub zwiezionej na plac budowy – każdy z oferentów zadeklarował termin 10 grudnia 2022 r. Oferty będą teraz analizowane przez specjalistów z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

– Nowy obiekt będzie wyglądał identycznie jak sąsiedni wiadukt – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe – informuje ZDMiKP. – Zachowane zostaną dwa pasy ruchu dla samochodów, natomiast zlikwidowany zostanie nieużywany pas awaryjny, a odzyskane w ten sposób miejsce przeznaczone zostanie na drogę rowerową. Funkcjonalnie należy się spodziewać „lustrzanego" układu w porównaniu do tego, który wybudowano razem z wiaduktem wschodnim – dodają drogowcy.

Po obu stronach torów kolejowych pojawią się schody, od strony ul. Czerkaskiej chodnik i droga rowerowa oraz pochylnia pieszo-rowerowa do Lasu Gdańskiego. Obiekt wschodni został przebudowany w latach 2019-2020. Decyzją radnych wiaduktom od tego roku patronuje Jan Nowak-Jeziorański,

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie