„Minecraft” to gra komputerowa, w której z sześciennych klocków buduje się wirtualny świat. Polega to na wznoszeniu budowli, ale ważny jest też aspekt zabiegania o surowce, organizacji, kreowania mechanizmów, współpracy i rywalizacji. Stworzoną przez studentów humanistyki 2.0 kujawsko-pomorską przestrzeń wyznaczają między innymi bydgoska Wyspa Młyńska, toruński ratusz Starego Miasta, ratusz miejski w Chełmnie, Bory Tucholskie, tężnie w Ciechocinku i Inowrocławiu oraz zamek w Golubiu-Dobrzyniu.
- Łączymy dobrą, rozwijającą zabawę edukacyjną z promocją województwa i budowaniem regionalnego patriotyzmu. Sama gra ma wiele zalet, które przed nami dostrzegł między innymi rząd Danii, umieszczając w niej odwzorowanie swego kraju. W Szwecji używa się „Minecrafta” w szkole. Oczywiście, dostrzegamy problem uzależniania od internetu, ale w tym przypadku mamy do czynienia z naprawdę rozwijającym narzędziem kształtowania kreatywności, wyobraźni, umiejętności współpracy i organizacji - podkreśla marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki.
- Dzieciom „Minecraft” oferuje wielostronny rozwój. Gracze stają się budowniczymi, artystami i konstruktorami. Obecnie modele zarządzania ludzką pracą i edukacją podlegają procesom gamifikacji - świadomie nadaje się im strukturę i dynamikę gier dla zwiększenia motywacji i efektywności – wyjaśnia doktor Michał Mochacki z UKW.
Przedsięwzięcie firmowane jest przez Urząd Marszałkowski w Toruniu, a patronuje mu Kuratorium Oświaty.
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?