Myszojeleń zaskoczył naukowców. To śmieszne zwierzątko jednak żyje! Zobacz myszolejelenia w akcji [zdjęcia]

js
Myszojeleń po 30 latach odnaleziony w Wietnamie. Guardian News/Youtube
Myszojeleń – śmieszne, ale i urocze zwierzątko jednak istnieje. To pierwszy taki przypadek od 30 lat! W wietnamskim lesie kamera uchwyciła kanczyla srebrnogrzbietego w akcji. Myszojeleń skacze wesoło po ściółce. Dla naukowców to wspaniałe odkrycie. Poszukiwanie śladu po kanczylu srebnogrzbietym trwało wiele lat.

Myszojeleń, czyli kanczyl srebrnogrzbiety. Co to za zwierzę?

Myszojeleń to ssak kopytny, który ma niewielkie rozmiary. Jest wielkości ratlerka. Jego specyficzny pseudonim wziął się z równie specyficznego wyglądu. Kanczyl srebrnogrzbiety wygląda jak połączenie myszy i jelenia.

Zobacz w galerii, jak wygląda myszojeleń:

Odkrycie myszojelenia to prawdziwa gratka dla naukowców. Od 30 lat nie było po nim śladu. Część z badaczy uznawała, że najprawdopodobniej ten przedziwny gatunek po prostu wymarł. O cudownym odkryciu opowiedział Andrew Tilker, biolog z Global Wildlife Conservation, cytowany przez RMF:

To naprawdę wyjątkowy gatunek i od lat żyliśmy nadzieją na to, by znaleźć dowody, że wciąż tu są.

Poszukiwacze myszojeleni. Naukowcy z Global Wildlife Conservation świętują

Badacze, którzy pracowali nad odnalezieniem myszojeleni to m.in.:

• An Nguyen;
  • Barney Long;
  • Andrew Tiker.

Wszyscy pracowali w ramach Global Wildlife Conservation. Naukowcy pozostawili kamery w pewnym lesie w Wietnamie, ponieważ chcieli w ten sposób zweryfikować doniesienia mieszkańców. Ludzie zamieszkujący okoliczne wsie zgłaszali, że widują myszojelenie. Jak się okazało, ich obserwacje były trafne.

Akcja poszukiwawcza trwała 5 miesięcy. Dwóm zespołom naukowców udało się zrobić 1881 zdjęć i 275 obserwacji za pomocą kamer.

Zobacz, jak wygląda myszojeleń w akcji

Nowym celem badaczy jest znalezienie sposobu na ochronę kanczyli, ponieważ jest to gatunek zagrożony wyginięciem.

Tych owadów jeszcze niedawno w Polsce nie było. Teraz zagraż...