Ostatnio do tragedii doszło tam na początku kwietnia. Przebiegająca 37-letnia kobieta wpadła wprost pod koła jadącego prawidłowo daewoo. Zginęła na miejscu.
Aby zapobiec takim sytuacjom w 2002 roku powstała tam wspomniana kładka, jednak część pieszych i tak z niej nie korzysta. Później ustawiono barierki, które jednak z łatwością były pokonywane. Zdemontowano je w czasie modernizacji węzła przy sklepie Ikea. W ten sposób powstał azyl dla kierowców, którzy próbując ominąć przebiegających pieszych wjeżdżali na pas zieleni.
Niestety popularność przebiegania w tym miejscu cały czas rośnie. Stąd też drogowcy ponownie montują barierki. - W związku z tym, nie pozostaje nam nic innego, jak przynajmniej zniechęcić do przebiegania jezdni - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.
Barierki powstają na długości 280 metrów. Będą „wypełnione” by nikt nie przeszedł pomiędzy poprzeczkami. - W ten sposób chcemy ostrzec, zniechęcić, utrudnić, a tym samym zapobiegać wtargnięciom na ulicę, która stanowi drogę krajową - dodaje rzecznik.
Drogowcy kolejny raz apelują do pieszych, by zachowywali rozwagę i zadbali o swoje bezpieczeństwo.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?