Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Największy bank w Polsce ostrzega klientów. W taki sposób można stracić pieniądze i kontrolę nad kontem

OPRAC.:
Magdalena Walczak-Grudzka
Magdalena Walczak-Grudzka
PKO BP - największy polski bank ostrzega swoich klientów przed oszustwem. Wystarczy jedno kliknięcie, by stracić pieniądze ale także kontrolę nad kontem.
PKO BP - największy polski bank ostrzega swoich klientów przed oszustwem. Wystarczy jedno kliknięcie, by stracić pieniądze ale także kontrolę nad kontem. archiwum PPG
Największy polski bank ostrzega przed oszustami. PKO BP ostrzega swoich klientów przed oszustwem. Wystarczy jedno kliknięcie, by stracić pieniądze ale także kontrolę nad kontem. W ten sposób klienci największego banku w Polsce mogą stracić wszystkie oszczędności!

PKO BP - największy bank w Polsce ostrzega klientów

PKO BP ostrzega swoich klientów przed oszustwem. Na stronie internetowej banku opublikowany został komunikat a także przykład fałszywej wiadomości.

UWAGA NA FAŁSZYWE WIADOMOŚCI Z WYCIĄGIEM OKRESOWYM – ZAŁĄCZNIK TO ZŁOŚLIWE OPROGRAMOWANIE - ostrzega na swojej stronie internetowej bank PKO BP.

Oszuści wysyłają wiadomości przypominające maile z wyciągiem okresowym. Załącznik zawiera złośliwe oprogramowanie. Nie otwieraj go, nie klikaj też w linki w tego rodzaju e-mailach. Możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem - czytamy w komunikacie na stronie PKO BP.

Przykładowa wiadomość od oszustów zatytułowana jest: "Wiadomość od PKO Banku Polskiego - Wyciąg okresowy 2023", dalej podany jest konkretny przedział czasowy z datami.

Oto przykładowa wiadomość od oszustów. Zatytułowana jest: "Wiadomość od PKO Banku Polskiego - Wyciąg okresowy 2023".materiały prasowe PKO BP

Bank podpowiada, by zawsze dokładnie sprawdzać, kto jest nadawcą i adresatem wiadomości. Warto zastanowić się, czy na pewno powinniśmy dostać taką wiadomość. Zwracaj uwagę na błędy językowe - ostrzega bank - mogą wskazywać, że masz do czynienia z oszustwem. W przypadku wątpliwości skontaktuj się z naszą bezpłatną infolinią pod numerem 800 302 302.

Największy bank w Polsce ostrzega klientów

Bank PKO BP ostrzega swoich klientów i przypomina:

  • Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku – nie reaguj na nie, nie klikaj w linki, nie ujawniaj swoich danych.
  • Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
  • Sprawdzaj poprawność adresu strony w przeglądarce internetowej (poprawny adres to www.ipko.pl) oraz obrazka bezpieczeństwa.
  • Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj dokładnie treść otrzymanego SMS–a, żeby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru konta odbiorcy, kwotę przelewu).
  • W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

PKO BP podpowiada także, jak bronić się przed przestępcami:

  • Bank nie prosi o instalację żadnego dodatkowego oprogramowania w związku z wejściem w życie dyrektywy PSD2.
  • Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.
  • Bank nigdy nie wymaga podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika Banku, chyba że kontakt telefoniczny następuje z Twojej inicjatywy.
  • Podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego jest niezbędne wyłącznie do zatwierdzenia zleconej przez Ciebie dyspozycji, np. zlecenia przelewu, założenia lokaty, zmiany danych korespondencyjnych, zdefiniowania płatności, zlecenia stałego i przeglądania historii.
  • Jeśli odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i masz wątpliwości, czy powinieneś podawać dane, skontaktuj się z nami. Jeśli Twoje podejrzenia wzbudzi jakakolwiek inna sytuacja w czasie korzystania z aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego – również prosimy o informację.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto