Niebawem na Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy wróci ruch na obu pasach. Będzie ograniczenie prędkości. Obiekt posłuży jeszcze 10 lat

OPRAC.:
Michał Sierek
Michał Sierek
Drogowcy dodają, że po udostępnieniu do ruchu obu wiaduktów, kontynuowane będą właściwe prace naprawcze związane z odpowiednim wzmocnieniem i zabezpieczeniem istniejącej konstrukcji betonowej. Prace będą realizowane już tylko pod obiektem i nie będą generowały utrudnień w ruchu.
Drogowcy dodają, że po udostępnieniu do ruchu obu wiaduktów, kontynuowane będą właściwe prace naprawcze związane z odpowiednim wzmocnieniem i zabezpieczeniem istniejącej konstrukcji betonowej. Prace będą realizowane już tylko pod obiektem i nie będą generowały utrudnień w ruchu. ZDMiKP
W połowie czerwca przywrócony zostanie ruch pojazdów na wszystkich pasach na wiaduktach Warszawskich w Bydgoszczy - informuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Pozostaną jednak ograniczenia prędkości - do 30 kilometrów na godzinę. Prace przy podparciu wiaduktów właśnie się zakończyły (dwa tygodnie przed planowanym terminem). W najbliższych dniach będą prowadzone jeszcze prace przy nawierzchni.

Zobacz wideo: Duże zmiany w kodeksie drogowym. To musisz wiedzieć!

W połowie czerwca powinny zniknąć zwężenia na wiaduktach Warszawskich w Bydgoszczy. Trzeba je było wprowadzić w trybie pilnym po tym, jak kilka miesięcy temu okazało się w jak złym stanie znajduje się konstrukcja.

Jak informuje ZDMiKP, pod wiaduktami ustawionych zostało 8 podpór. Pozwoliły one wzmocnić wiadukty oraz rozpocząć właściwe prace naprawcze pod obiektem, przy jednoczesnym utrzymaniu na nim ruchu.

Trwa przygotowanie i wprowadzanie nowej organizacji ruchu na obu obiektach w celu oddania do użytku wszystkich pasów. W najbliższych dniach, jeszcze przy obowiązujących nadal ograniczeniach (zwężeniach), drogowcy zamierzają zrealizować drobne prace naprawcze przy nawierzchni. Prace na obecnie zamkniętych pasach będą prowadzone w ciągu dnia, a na obecnie użytkowanych będą realizowane tylko w godzinach nocnych.

Dwa pasy, ale z ograniczeniem prędkości

W połowie czerwca br. udostępnimy kierowcom oba pasy ruchu w obu kierunkach. Prędkość na obiektach zostanie ograniczona do 30 km/h, a pojazdy ciężarowe będą mogły poruszać się wyłącznie prawym pasem ruchu (od strony chodnika). Pas lewy na każdym z obiektów będzie przeznaczony dla pojazdów o wadze nie przekraczającej 3,5 t. - informuje ZDMiKP

Drogowcy dodają, że po udostępnieniu do ruchu obu wiaduktów, kontynuowane będą właściwe prace naprawcze związane z odpowiednim wzmocnieniem i zabezpieczeniem istniejącej konstrukcji betonowej. Prace będą realizowane już tylko pod obiektem i nie będą generowały utrudnień w ruchu.

  • Koszt podparcia obu wiaduktów to: ponad 1,5 mln zł.

Przyszłość wiaduktów Warszawskich

Jak zauważa ZDMiKP, wykonane podpory i prace naprawcze pozwolą użytkować obiekt jeszcze tylko przez około 10 lat.

Trwa głosowanie...

Czy podobają Ci się efekty ostatnich zmian na Wyspie Młyńskiej?

ZDMiKP przygotował wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych wiaduktów Warszawskich. Oto on.

1. Prace przygotowawcze, koncepcje, dokumentacja techniczna:

  • wykonanie szeregu napraw umożliwiających przedłużenie funkcjonalności obiektu do roku 2030. Obecne prace realizowane w okresie 2020-2021,
  • ogłoszenie przetargu na wykonanie koncepcji projektowej dla rozbiórki i budowy nowych obiektów – rok 2022, wykonanie koncepcji w latach 2022-2023,
  • ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej (projekt architektoniczno-budowlany wraz z projektami technicznymi) dla rozbiórki i budowy nowych obiektów – rok 2023, realizacja w latach 2023-2025.

2. Realizacji inwestycji:

  • uzyskanie pozwolenia na budowę – rok 2025.
  • przeprowadzenie procedury wyłonienia wykonawcy robót budowlanych – rok 2026.
  • rozbiórka i budowa nowych obiektów inżynierskich: lata 2026 – 2029.

Zgodnie z planami, zakładamy, że w okresie 2026 -2029 roku rozpoczną się rzeczywiste prace związane z realizacją w tym obszarze miasta nowej i w pełni nowoczesnej przeprawy, odpowiedniej do obecnych warunków technicznych, obciążeń i natężeń ruchu. Szacowany obecnie wstępnie koszt budowy nowej przeprawy to ok. 200 mln.

Konstrukcja z lat 70.

Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jaki i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych technologii. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej.

Polecamy

Ulica Bydgoska w różnych miastach to zupełnie inna okolica. Zobaczcie na kolejnych slajdach, gdzie ulica Bydgoska prowadzi do Małej Wenecji, a gdzie zahacza o domy studenckie, gdzie jest osiedlówką, a gdzie prowadzi na leśne wzgórze.

Takie są ulice Bydgoskie w miastach całej Polski. Zobacz zdj...

Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji. Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszej degradacji.

Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego. W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.

(źródło: ZDMiKP)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie