Nowe rondo turbinowe w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223 w Białych Błotach już gotowe [zdjęcia]

Paweł Kaniak
Paweł Kaniak
Nowe turbinowe rondo w Bydgoszczy znacznie ułatwi wyjazd od strony bydgoskiego osiedla Miedzyń i zwiększy bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców

Zobacz kolejne zdjęcia >>
Nowe turbinowe rondo w Bydgoszczy znacznie ułatwi wyjazd od strony bydgoskiego osiedla Miedzyń i zwiększy bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców Zobacz kolejne zdjęcia >>Tomasz Czachorowski
W podbydgoskich Białych Błotach jest już gotowe nowe rondo turbinowe w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223. Na rondzie została wprowadzona docelowa organizacja ruchu i jest ono już przejezdne we wszystkich kierunkach. Można korzystać z obu jezdni, ronda, dróg rowerowych i chodników.

Nowe rondo turbinowe w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223 w Białych Błotach już gotowe

Na rondzie została wprowadzona docelowa organizacja ruchu i jest ono już przejezdne we wszystkich kierunkach. Można korzystać z obu jezdni, ronda, dróg rowerowych i chodników.

W poniedziałek 31 sierpnia, najpóźniej we wtorek 1 września wykonawca ma jeszcze zakończyć montowanie separatorów rozdzielających pasy ruchu. To płaskie wypustki na jezdni, które uniemożliwiają zmianę pasa ruchu na rondzie - mówił Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy

W związku z zakończeniem już prac budowlanych i montażowych, planowany jest oficjalny odbiór i rozliczenie inwestycji. - Planowane jest to na drugą połowę września. Odbiory nie będą wpływały już na sposób poruszania się po nowym rondzie, ale jeśli w trakcie odbiorów stwierdzimy jakieś nieprawidłowości, to będzie konieczne wykonanie poprawek - dodaje Michał Sitarek.

Nowe bydgoskie skrzyżowanie z ruchem okrężnym ma charakter ronda turbinowego

Oznacza to, że kierujący, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, wybierają pas ruchu właściwy dla dalszego kierunku jazdy - później na rondzie nie mają możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami.

Inwestycja o wartości 18,6 mln zł została finansowana przede wszystkim ze środków samorządu województwa. Urząd Marszałkowski przeznaczył na ten cel 13,7 mln zł, a gmina Białe Błota 4,8 mln zł

Jak informuje ZDW w Bydgoszczy, turbinowe rondo znacznie ułatwi wyjazd od strony bydgoskiego osiedla Miedzyń i zwiększy bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców. Powstały oświetlone przejścia i przejazdy dla rowerów. Poprawi też płynność ruchu. Na koszt gminy Białe Błota powstał nowy odcinek ul. Ofiar Hitleryzmu. Wcześniej zadanie udało się skoordynować z powiatem bydgoskim i powstał dojazd do ronda od strony Trzcińca. Droga wojewódzka nr 223 to najkrótsze połączenie Bydgoszczy z węzłem na trasie S5 w Białych Błotach. Gmina Biała Błota zdecydowała się też na budowę odcinka ul. Duńskiej, który dochodzi w rejon nowego skrzyżowania.

Nowe mandaty od straży miejskiej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie