Nowy Lexus RX można było oglądać w bydgoskim salonie Toyota Walder

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Nowego Lexusa można oglądać we wtorek i środę w bydgoskim salonie Toyoty. Zobacz naszą galerię zdjęć z pokazu!
Nowego Lexusa można oglądać we wtorek i środę w bydgoskim salonie Toyoty. Zobacz naszą galerię zdjęć z pokazu! Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz
We wtorek i środę (4 i 5 października) w salonie Toyota Walder przy ul. Fordońskiej 38 w Bydgoszczy odbył się przedpremierowy pokaz nowego Lexusa RX.

Zobacz wideo: Dron obserwował kierowców na ulicy Wyszyńskiego w Bydgoszczy

Z dwudniową wizytą, do salonu Toyota Walder przy ul. Fordońskiej 38 zawitał nowy model Lexusa RX. To kolejny krok japońskiej, ekskluzywnej marki w kierunku odświeżenia swojej gamy i nawiązania rywalizacji z europejskimi konkurentami. Samochód zachował proporcje poprzedników, ale zyskał nowy styl, nawiązujący do mniejszego NX. Duże zamiany zaszły także wewnątrz i tradycyjnie unowocześniono napęd hybrydowy. Nowy Lexus RX dostępny jest od 352 900 zł.

To już 5. generacja flagowego SUV’a od Lexusa, który będzie dostępny w trzech hybrydowych odmianach, sześciu wersjach wyposażenia, a także w 11 kolorach oraz z czterema rodzajami tapicerki wnętrza.

Pierwsza taka hybryda Lexusa

RX 500h to przełom w gamie marki. To pierwszy w historii marki układ, który wykorzystuje benzynowy silnik o pojemności 2,4 l z turbodoładowaniem, automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach, zintegrowany przedni silnik elektryczny i jednostkę PCU, a także kompaktowy tylny silnik elektryczny o mocy 76 kW wykorzystujący układ e-Axle. Lexus RX 500h ma 371 KM mocy i 550 Nm momentu obrotowego, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,2 sekundy. Moc dostarczana jest na cztery koła.

Osiągi są porównywalne do aut z trzylitrowymi silnikami V6, ale układ hybrydowy modelu RX 500h jest o 20 proc. oszczędniejszy. Średnie zużycie paliwa wynosi od 8 l na 100 km.

W nowym Lexusie RX 500h za kontrolę przenoszenia mocy na cztery koła odpowiada system DIRECT4. W tym inteligentnym systemie napędu na cztery koła dwa silniki elektryczne oraz dwa falowniki (przedni i tylny) cały czas rozdzielają moc i moment obrotowy między przednią a tylną osią, dostosowując się do sytuacji na drodze.

Debiutujący w modelu RX 450h+ napęd hybrydowy typu plug-in jest taki sam jak w modelu NX. Wykorzystuje czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona oraz baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh. Tylny silnik elektryczny współtworzy z napędem hybrydowym inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. Samochód ma 309 KM, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąga w 6,5 sekundy. Auto może "na prądzie" osiągać 130 km/h. Spodziewany zasięg w trybie elektrycznym wynosi 65 km.

Auto ma standardową ładowarkę o mocy 6,6 kWh. Ładowanie do pełna przy pomocy Wallboxa trwa około trzech godzin, a wykorzystując domowe gniazdko uzupełnienie energii zajmie około sześciu godzin.

Czwarta generacja napędu hybrydowego

Nowy RX 350h ma układ hybrydowy czwartej generacji. Napęd z silnikiem o pojemności 2,5 litra ma 250 KM łącznej mocy i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Auto według producenta zużywa średnio od 6,3 l/100 km paliwa i emituje od 142 g/km CO2.

Pełna hybryda wykorzystuje te same ulepszone podzespoły co wersja RX 450h+, w tym nową, lżejszą przekładnię hybrydową (aż 22-procentowa redukcja masy) o mniejszych stratach mocy, a także mniejszą o 9% i bardziej wydajną jednostkę PCU. Standardem jest inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR.

Dodatki i nowości z zakresu bezpieczeństwa

Wszystkie Lexusy RX w standardzie mają elektroniczne klamki, trzystrefową klimatyzację, inteligentny kluczyk, zupełnie nowy system multimediów z 14-calowym ekranem dotykowym, nawigację w chmurze, inteligentnego asystenta głosowego Lexus Concierge, którego można wywołać komendą „Hey Lexus”, możliwość aktualizacji online oraz 4-letni darmowy pakiet transmisji danych.

Każdy RX ma trzecią generację systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, która obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA) z korektą toru jazdy, układ rozpoznawania znaków (RSA) oraz system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY). Standardem jest też kamera cofania oraz aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości.

Lexus RX 350h w wersji Elegance z perforowaną tapicerką ze skóry Tahara kosztuje od 352 900 zł, a hybryda plug-in RX 450h+ Elegance to koszt od 402 900 zł. Topowa odmiana RX 500h w wersji F SPORT Edition kosztuje od 470 990 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie