Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy wiadukt na Armii Krajowej w Bydgoszczy ukończony!

sier, źródło: ZDMiKP w Bydoszczy
Rozbiórka starego wiaduktu i budowa nowego obiektu kosztowała ponad 20 mln zł.
Rozbiórka starego wiaduktu i budowa nowego obiektu kosztowała ponad 20 mln zł. Zdjęcie: ZDMiKP
Prace przy budowie nowego, wschodniego wiaduktu przy ul. Armii Krajowej zostały zakończone - poinformował ZDMiKP. Nowoczesny, z charakterystycznymi łukami wiadukt, umożliwia bezpieczne korzystanie z niego również pieszym i rowerzystom. Prace przy wznoszeniu konstrukcji odbywały się nad linią kolejową o wyjątkowo dużym ruchu pociągów.

Wykonawca, mimo tych wyzwań, prowadził prace i uzyskał przejezdność obiektu na przełomie roku. Pozostałe prace na obiekcie, dzięki łagodnej zimie, mogły być kontynuowane.

Na nowym obiekcie zarezerwowano miejsce na ciąg pieszo-rowerowy. Pozwoli to pieszym i rowerzystom bezpiecznie dotrzeć do Lasu Gdańskiego. Częścią inwestycji była też kompleksowa przebudowa przejść dla pieszych wraz z budową przejazdów rowerowych na wysokości ul. Czerkaskiej.

Skorygowany został też wlot w ulicę Modrzewiową, który został zawężony, tak by zmieściły się w sąsiedztwie cmentarza chodniki i drogi rowerowe prowadzące na wiadukt. Zmodernizowana została też pobliska sygnalizacja świetlna.

Zielona fala dla rowerzystów

Co ciekawe, w nawierzchnie dróg rowerowych wbudowane zostały pętle indukcyjne - wzbudzające sygnalizację świetlną. Zakładamy, że na zielonej fali rowerzystom uda się przejechać przez wszystkie jezdnie ulicy Wyszyńskiego.

Inwestycja jest również okazją do przetestowania przejazdów rowerowych z zachowaniem ciągłości nawierzchni bitumicznej. Rowerzysta nie napotka krawężnika przejeżdżając przez jezdnię, a warstwy asfaltu są w tym miejscu wzmacniane siatkami.

Rozbiórka starego wiaduktu i budowa nowego obiektu kosztowała ponad 20 mln zł. Stalowe elementy zostały objęte długą, 15-letnią gwarancją na korozję. W kolejnych latach planowana jest również przebudowa obiektu po stronie zachodniej.

Historia obiektu

Wiadukty wraz z dwujezdniową ul. Armii Krajowej oddano do użytku w 1984 roku. Nowa trasa zdecydowanie odciążyła ulicę Gdańską (wówczas: al. 1 Maja). Wiadukty przerzucono nad torami dwóch linii kolejowych (Kutno - Piła oraz biegnącej równolegle na tym odcinku magistrali węglowej). Obiekt wschodni nie spełniał już norm stawianych obiektom na ważnych drogach o dużym natężeniu ruchu i był w złym stanie technicznym. Stąd konieczność przebudowy.

Wiadukt w liczbach:

  • Długość wiaduktu: 75m
  • Koszt inwestycji – ponad 20 mln zł
  • Gwarancja na korozję – 15 lat

Smaki Kujaw i Pomorza sezon 2 odcinek 5

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowy wiadukt na Armii Krajowej w Bydgoszczy ukończony! - Gazeta Pomorska

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto