Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Odmrażanie urzędów dla petenta. Zobacz, gdzie w Bydgoszczy załatwisz sprawę osobiście

Małgorzata Pieczyńska
Małgorzata Pieczyńska
W Bydgoszczy bezpośrednią obsługę klientów w placówkach w stałych godzinach urzędowania prowadzi Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Nie ma konieczności wcześniejszego umawiania się na wizytę.
W Bydgoszczy bezpośrednią obsługę klientów w placówkach w stałych godzinach urzędowania prowadzi Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Nie ma konieczności wcześniejszego umawiania się na wizytę. Tomasz Czachorowski
Choć pandemia wyhamowała, to wiele bydgoskich urzędów nadal zaleca kontakt po uprzednim umówieniu, mailowo lub telefonicznie. Są jednak miejsca, gdzie sprawę załatwimy praktycznie wchodząc z ulicy. Tak jest np. w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.

Zobacz wideo: Wakacyjne pokazy fontanny multimedialnej przed Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy.

- Miałem do załatwienia sprawę w ADM. Poszedłem na ul. Śniadeckich. Cztery razy zadzwoniłem dzwonkiem, ale nikt nie wyszedł. Za to była kartka, że od 17 marca do odwołania placówki ADM są zamknięte dla klientów. Kontakt z pracownikami możliwy jest korespondencyjnie, telefonicznie lub online - mówi pan Dariusz z Kapuścisk.

- W punkcie przy ul. Techników przez otwarte okno dostałem druki, ale szansy na rozmowę z pracownikiem, by dopytać o pewne sprawy nie miałem - dodaje pan Dariusz. - Jestem zaskoczony, bo jak się odmrażać, to właśnie teraz, gdy liczba zakażeń spadła. Dla kontrastu byłem dzień wcześniej w oddziale ZUS na Szwederowie. Praktycznie wszedłem z marszu i zostałem obsłużony, czyli jednak można.

Administracja Domów Miejskich w Bydgoszczy

Marlena Budzińska z Administracji Domów Miejskich w Bydgoszczy podkreśla, że pandemia wciąż trwa i stąd zalecany jest z klientami kontakt telefoniczny, bądź elektroniczny.

- Niemniej jednak od rozpoczęcia pandemii, jeżeli jest to konieczne, istnieje możliwość załatwienia sprawy osobiście w spółce po uprzednim umówieniu się na wskazany termin przy zachowaniu reżimu sanitarnego - mówi Marlena Budzińska. - Numery kontaktowe można pobrać ze strony internetowej: adm.com.pl. Od lipca br. zostały przywrócone natomiast interwencje u Zarządu Spółki.

Urząd Miasta Bydgoszczy

Urząd Miasta Bydgoszczy generalnie zachęca mieszkańców, by to, co możliwe, załatwiali przez internet lub na telefon.

- Musimy wszyscy pamiętać, że pandemia się nie skończyła, a my musimy dbać o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców - podkreśla Marta Stachowiak, rzeczniczka prezydenta Bydgoszczy.

W najbardziej obleganym przez petentów Wydziale Uprawnień Komunikacyjnych przy ul. Grudziądzkiej obsługa odbywa się po uprzednim umówieniu telefonicznym oraz na bieżąco - tu został uruchomiony „system kolejkowy” - wejście od ul. Grudziądzkiej, ale to wiąże się z dłuższym czasem oczekiwania.

W USC bezpośrednio, bez umawiania, można niezmiennie załatwiać rejestracje zgonów.

- Pozostałe zadania - na telefon i konkretną godzinę - to rozwiązanie dobrze się sprawdza - twierdzi Marta Stachowiak. - Chodzi np. o przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka, uzupełnienie aktów stanu cywilnego. Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz rejestrację noworodków załatwić można w formie wybranej przez mieszkańca, czyli osobiście, ale też zachęcamy poprzez: e-PUAP i drogą pocztową.

W Wydziale Spraw Obywatelskich - do Referatu Ewidencji Ludności (ul. Jezuicka, Zielony Arkady i Emilii Gierczak) należy umawiać się telefonicznie, w dowodach osobistych na bieżąco bez wcześniejszej rejestracji telefonicznej (tak było cały czas). W referacie działalności gospodarczej - obsługa także jest na bieżąco, ale można też umówić się telefonicznie, żeby nie czekać w kolejce.

Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy

W Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy obsługa mieszkańców odbywa się zarówno poprzez osobiste wizyty, jak i w sposób zdalny.

- W przypadku konieczności zapoznania się z aktami sprawy jest to możliwe po wcześniejszym umówieniu się i uzgodnieniu terminu wizyty - mówi Adrian Mól, rzecznik wojewody kujawsko-pomorskiego. - Wizyty mogą mieć miejsce zarówno w wydziale, jak i w holu budynku urzędu przy ul. Konarskiego 1-3 na specjalnie utworzonych do tego celu stanowiskach.

W sprawach np. paszportowych wydłużono dyżury pracowników od poniedziałku do piątku do godz. 18. Dodatkowo sprawy paszportowe będzie można załatwić w każdą sobotę do końca lipca br. od godz. 8 do 14. W sprawach cudzoziemców wydłużono również dyżury od poniedziałku do piątku do godz. 18. Część spraw załatwiana jest w sposób zdalny poprzez dedykowane systemy informatyczne. Poprzez stronę internetową klienci są powiadomieni o możliwości kontaktu telefonicznego, mailowego oraz przekazywania wszelkich pism i zapytań za pośrednictwem poczty tradycyjnej i ePUAP.

- Uruchomiono np. telefoniczny dyżur ws. koordynacji świadczeń, który odbywa się w czwartek w godz. 9-14 - mówi Adrian Mól. - Możliwe są osobiste wizyty w Punkcie Obsługi Klienta celem potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP. W celu złożenia korespondencji, można skorzystać ze specjalnej urny umieszczonej w holu budynku urzędu przy ul. Konarskiego 1-3, a w przypadku konieczności potwierdzenia złożenia dokumentów, poproszony jest pracownik Kancelarii Ogólnej, który dokonuje tej czynności.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Bydgoszczy

Bezpośrednią obsługę klientów w placówkach w stałych godzinach urzędowania (tj. w poniedziałki od godz. 8 do 18, a od wtorku do piątku w godz. 8-15) prowadzi Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

- Nie ma konieczności wcześniejszego umawiania się na wizytę, ale z uwagi na pandemię zachęcamy do rezerwacji wizyty na dogodny dzień i godzinę lub do korzystania z e-wizyt, czyli wideorozmowy z ekspertem ZUS - podkreśla Marlena Nowicka, rzeczniczka ZUS w Wielkopolsce.

Urzędy skarbowe w Bydgoszczy

Krajowa Administracja Skarbowa zachęca z kolei klientów do zdalnych form kontaktu. W urzędach skarbowych od listopada ub. roku funkcjonuje usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”.

- Umożliwia ona szybkie załatwienie sprawy bez konieczności stania w kolejkach i z zachowaniem środków ostrożności - podkreśla Bartosz Stróżyński, rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy. - Sprawę w urzędzie klient załatwi po wcześniejszym umówieniu przez internet lub telefonicznie, a do urzędu wybierze się w dogodnym dla siebie dniu i godzinie. Jeśli z jakiegoś powodu nie może skorzystać z zarezerwowanej wcześniej wizyty, to prosimy, aby ją odwołał telefonicznie, dzięki temu inna osoba będzie mogła szybciej załatwić swoją sprawę. Na wizytę można umówić się też osobiście w punkcie umawiania wizyt w urzędzie. Co ważne, nie ma potrzeby umawiać się wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto