Zobacz wideo: Tak znikał wiadukt przy Wojska Polskiego w Bydgoszczy
Wiadukt przy Wojska Polskiego w Bydgoszczy
Główne prace przy budowie wiaduktu dobiegły końca. Wykonana została płyta pomostu i nowa jezdnia. Pozwala to udostępnić obiekt do ruchu i zlikwidować większość dotychczasowych utrudnień w ruchu. Przez jakiś czas kontynuowane będą jeszcze prace przy chodnikach i pod obiektem.
Na jezdni ułożono nową nawierzchnię. Obiekt wyposażono w nowe odwodnienie, montowane jest nowoczesne oświetlenie. Wybrano też technologię obniżającą hałas.
Wybudowany od podstaw wiadukt północny uwzględnia potrzeby wszystkich użytkowników. Z myślą o pieszych i rowerzystach powstał szeroki ciąg pieszo-rowerowy (trwają przy nim ostatnie prace). Połączy on wybudowane wcześniej drogi rowerowe na Wyżynach i Wzgórzu Wolności.
Wiadukt WOŚP w Bydgoszczy - kiedy otwarcie?
Trasa główna w ciągu ulicy Wojska Polskiego zostanie udostępniona dla ruchu samochodowego we wtorek (7 czerwca) po porannej godzinie szczytu. Zlikwidowane zostaną dotychczasowe przejazdy przez torowisko i pas zieleni. Kontynuowane będą jeszcze prace pod obiektem.
Pieszym i rowerzystom nowy obiekt drogowcy udostępnią nieco później – po dokończeniu prac przy nawierzchni z żywic. Nadal funkcjonować będzie tymczasowe przejście przez ul. Wojska Polskiego.
Oprócz prac przy nawierzchniach ciągu pieszo-rowerowego wykonawca będzie kontynuował umocnienie skarp i budowę schodów pod obiektem. Zaplanowano też rekultywację zieleni i nasadzenia.
Prace zakończą się w wakacje, ich koszt to ponad 22 mln zł. Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce.
Historia wiaduktów przy Wojska Polskiego w Bydgoszczy
Przeprawa przez jar Niziny to tak naprawdę trzy niezależne obiekty mostowe - dwa wiadukty drogowe oraz ulokowany między nimi tramwajowy. Przeprawy powstały jako estakady nad naturalnym jarem, w którym dzisiaj płynie skanalizowana struga. Kiedyś przebiegała tędy polna droga, w okresie budowy nosząca nazwę Niziny.
Estakady te były jednym z ważnych elementów projektowanej południowej trasy średnicowej przebiegającej przez cały górny taras silnie rozbudowywanego miasta. Budowę obiektów zakończono w 1978 roku. Każdy z nich ma 4 przęsła i długość 112 m.
Na początku lat dziewięćdziesiątych oba wiadukty drogowe wyremontowano – był to remont kapitalny (wówczas dodano na południowej jezdni trzeci pas ruchu). Wiadukt tramwajowy z kolei doczekał się takiego remontu pod koniec pierwszej dekady XXI wieku. Wiadukt południowy został rozebrany i zastąpiony w roku 2017 nową konstrukcją. Teraz kończą się prace przy wiadukcie północnym. Natomiast wiadukt tramwajowy nie był w swojej historii intensywnie eksploatowany, więc posłuży mieszkańcom jeszcze kilka lat.
Zdjęcia i więcej informacji o nowym wiadukcie znajdziesz w galerii:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?