Przedstawiciele firmy niechętnie mówią o szczegółach projektu. Niewiele o technicznej stronie pomysłu dowiedzieliśmy się zarówno w dziale marketingu fabryki, jak i od prezesa Zaboklickiego. Wstępnie wiadomo, że lokomotywa będzie mogła rozpędzić się do blisko 200 km/h i będzie przystosowana do różnego typu zasilania, tak aby mogła jeździć nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech i w innych krajach zachodniej Europy.
Po raz pierwszy o planach produkcji nowoczesnej lokomotywy elektrycznej fabryka poinformowała branżowy portal Rynek Kolejowy 12 kwietnia. Prezes Zaboklicki potwierdził to podczas targów Silesia TSL Expo 2011 w Sosnowcu.
Czytaj też:Ruszyła budowa biblioteki UKW
Wydaje się, że informacja może zmienić przyszłość bydgoskiej fabryki. W Polsce zaprojektowania i produkcji nowej lokomotywy podjęły się jak do tej pory zakłady w Gliwicach. A krajowy przewoźnicy wkrótce będą musieli zacząć wymieniać tabor: w samym PKP Intercity znajduje się obecnie kilkaset ponad 30-letnich lokomotyw. Można je jeszcze modernizować, ale jak długo? Tymczasem zachodnie lokomotywy zakładów Siemens czy Bombardier, są bardzo drogie.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?