Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pierwsze piętrusy PESY dla Kolei Mazowieckich jadą na testy

Koleje Mazowieckie
PESA Bydgoszcz SA. kończy produkcję pierwszych zestawów polskich „push-pulli” dla Kolei Mazowieckich. W najbliższych dniach zostaną przeprowadzone jazdy techniczne z prędkością do 160 km/h środkowych wagonów piętrowych na trasach PLK.

Zgodnie z umową podpisaną w kwietniu 2014 roku PESA wykona dla Kolei Mazowieckich 22 wagony piętrowe oraz 2 lokomotywy elektryczne.

Koleje Mazowieckie posiadają obecnie 37 wagonów piętrowych (26 środkowych i 11 sterowniczych) oraz 11 lokomotyw TRAXX P160 DC firmy Bombardier Transportation i są wśród polskich przewoźników kolejowych pionierem pod względem wykorzystania możliwości, jakie daje uruchamianie pociągów w systemie „push-pull”. Wartość kontraktu z PESĄ to około 278 mln zł, z czego blisko 180 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

- Jazdy techniczne wagonów środkowych, które rozpoczniemy dzisiaj mają na celu sprawdzenie parametrów pracy poszczególnych elementów układów oraz prawidłowego funkcjonowania instalacji i urządzeń, jako całości. Będziemy obserwować zachowanie pojazdu podczas hamowania, przyśpieszania oraz jazdy przy prędkości konstrukcyjnej 160 km/h. – powiedział szef kontraktu pojazdów piętrowych w PESA – Maciej Walczak.

Wagony od PESY to pierwsze polskie „push-pulle”. Posiadają nowoczesny design, połączony z przestronnymi wnętrzami, wygodnymi fotelami, klimatyzacją, nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej, a także dostępem do internetu. Dla bezpieczeństwa podróżnych zostanie w nich zainstalowany monitoring. W wagonach sterowniczych znajdą się także strefy dla osób niepełnosprawnych, z częścią gastronomiczną, toaletą oraz wejściami wyposażonymi w platformy umożliwiające wjazd osobom na wózkach inwalidzkich.

- Sukcesywnie rozbudowujemy nasz park taborowy o kolejne nowoczesne pojazdy. Obecnie trwają odbiory Impulsów z Newagu, a za chwilę będziemy odbierać pierwsze polskie „push-pulle”. Dzięki dodatkowym piętrusom oraz dwóm lokomotywom będziemy mogli polepszyć ofertę pociągów przyspieszonych. Chcemy aby dojazd do pracy z bardziej odległych miast jak Radom, Dęblin, czy Płock stawał się coraz bardziej komfortowy. – mówi Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na skierniewice.naszemiasto.pl Nasze Miasto